20 supernowych fotoradarów już działa przy lubelskich drogach. Urządzenia Mesta Fusion RN i MultaRadar CD funkcjonują w nowych lokalizacjach. 1 jest w procesie legalizacji. Jest to efekt realizacji projektu rozbudowy i modernizacji systemu CANARD.
– W ramach realizacji projektu fotoradary Mesta Fusion RN stanęły w lokalizacjach Anusin, Białka, Fajsławice, Firlej, Kobylany, Krynice, Łabuńki Pierwsze, Łaszczówka Kolonia, Łopiennik Górny, Pełczyn, Stara Dąbia, Stary Zamość, Stołpie, Świdnik, Wólka Dobryńska – informuje pracownik z Wydział Komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Mesta Fusion RN może jednocześnie mierzyć prędkość aż 32 samochodów, na 8 pasach ruchu. Rejestrują Zarówno przy dojeżdżaniu do fotoradaru i oddalania się od niego. Namierzają nie tylko przekroczenie prędkości. Potrafią rozpoznać tablice rejestracyjne, wykrywać przekroczenie prędkości dla różnych klas pojazdów, jazdę na tzw. zderzaku oraz zbyt wolną jazdę. „Uwiecznią” jazdę na zakazie, pod prąd, po chodniku i pasem awaryjnym, przekraczanie linii. Wykrywają wykroczenia związane z wyprzedzaniem (np. podczas wyprzedzania z nieodpowiedniej strony), rejestrują przejazd na czerwonym świetle, skręt z niewłaściwego pasa i zawracanie na zakazie. Jednocześnie wykonuje zdjęcia doskonałej jakości, w rozdzielczości 24 lub 45 megapikseli.
Natomiast urządzenia MultaRadar CD już działają w miejscowościach Horbów, Jastków, Łucka Kolonia, Modliborzyce, Rogoźniczka, Ryki. – Wszystkie urządzenia, poza lokalizacją Modliborzyce, wykonują pomiary prędkości. W przypadku lokalizacji w Modliborzycach urządzenie jest w procesie ponownej legalizacji – usłyszeliśmy od pracownicy Wydziału Komunikacji GITD.
MultaRadar CD to najnowszej generacji rejestratory prędkości pojazdów. Urządzenia precyzyjnie identyfikują pojazd i wskazuje numer pasa ruchu, na którym poruszał się zarejestrowany pojazd. Zdjęcia są wykonywane w rozdzielczości 5 lub 11 Mpx, umożliwiające precyzyjną identyfikację kierowcy. Fotoradary śledzą do 6 pasów ruchu jednocześnie. Posiadają możliwość ustawienia odrębnych limitów prędkości dla każdego poszczególnego pasa ruchu oraz ustawienia odrębnych limitów prędkości dla pojazdów nadjeżdżających i odjeżdżających