![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2019/2019-12/68a1268cb390611a52af8cd7e46e3d8d_std_crd_830.jpg)
27-latka otrzymała z konta internetowego swojej siostry wiadomość z prośbą o opłacenie jej przesyłki za pomocą kodu BLIK. Jak się jednak okazało, kobieta padła ofiarą oszustwa i straciła tysiąc złotych.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
27-latka otrzymała przez jeden z komunikatorów internetowych wiadomość z prośbą wysłaną z konta jej siostry. Chodziło o opłacenie przesyłki za pomocą kodu BLIK. Kobieta przekazała wspomniany kod, aby opłacić przesyłkę z prezentami o wartości tysiąca złotych.
Osoba podająca się za siostrę poszkodowanej poprosiła o kolejną wpłatę, ale kobieta nie miała już dostępnych środków. Dopiero po transakcji dowiedziała się, że konto internetowe jej siostry przejęli oszuści.
Sprawę zgłosła włodawskiej policji.
Funkcjonariusze ostrzegają:
"Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie przekazywać danych, kodów, numerów kont, pieniędzy ani dokumentów nieznanej osobie, a w przypadku internetowych próśb od bliskich potwierdzać, czy faktycznie mamy do czynienia z rodziną. By zapobiec tego typu sytuacjom, wystarczy zachować trzeźwy umysł, nie ulec emocjom i przede wszystkim potwierdzić informacje u rodziny i bliskich, dzwoniąc na posiadane przez nich numery telefonów. Nie dajmy się oszukać!
Takiego wyłudzenia bardzo łatwo uniknąć:
- NALEŻY STOSOWAĆ DWUSKŁADNIOWE UWIERZYTELNIENIE SWOICH KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH (WÓWCZAS O WIELE TRUDNIEJ PRZEJĄĆ NASZE KONTO – ZALOGOWANIE SIĘ WYMAGA POTWIERDZENIA SMS);
- ZAWSZE WARTO POTWIERDZAĆ TOŻSAMOŚĆ „ZNAJOMYCH”, KTÓRZY PISZĄ DO NAS PRZEZ INTERNETOWE KOMUNIKATORY – NAJLEPIEJ ZADZWONIĆ DO TAKIEJ OSOBY;
- ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ DANE TRANSAKCJI PRZED JEJ ZATWIERDZENIEM W APLIKACJI BANKOWOŚCI MOBILNEJ (PRZESTĘPCA NIE SKORZYSTA Z KODU, DOPÓKI NIE POTWIERDZIMY TRANSAKCJI NA NASZYM TELEFONIE);
- TRZEBA CHRONIĆ SWÓJ TELEFON ORAZ SZCZEGÓLNIE PIN DO APLIKACJI MOBILNEJ BANKU."
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2019/2019-12/a609173e99337b5fa874177c4977e394_v1_830.jpg)
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)