Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Polityka

25 lipca 2011 r.
16:21
Edytuj ten wpis

Sztaby wyborcze postawią na innowacje i nowe media?

0 0 A A
 (materiały prasowe)
(materiały prasowe)

Kampania wyborcza w amerykańskim stylu czy bezpieczne standardy ubrane w słowa? Niektóre partie już dziś pokazują "pazury", co widać z telewizyjnych spotów i billboardów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Wzorując się na Amerykanach należy pamiętać, że o zwycięstwie Baracka Obamy najpewniej zadecydowało wykorzystanie social media oraz oparcie kampanii na narzędziach internetowych. A na co postawią polscy politycy?

Na dwoje babka wróżyła

Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu 2011 r. to jedna z najostrzejszych rywalizacji polskiej sceny politycznej ostatnich lat. Głównym narzędziem są jak zawsze media - przede wszystkim radio i telewizja, często też billboardy. To trend dominujący, choć wcale nie zgodny z nowym duchem czasu.

– Kampanie polityczne... Wyborcy wstrzymywali oddech, czym nas teraz zaskoczą partie polityczne. I? Nie stało się na razie nic niespodziewanego, widzimy te same narzędzia, te same motywy, wielką rywalizację na słowa. Czy w dobie tak silnego rozwoju internetu, social media, nie warto pójść troszkę dalej? - zastanawia się Sylwia Schneider, dyrektor ds. komunikacji REDlink. Bo w sieci nie ma żadnych ograniczeń – pełen dialog z wyborcami, możliwość szybkiej reakcji, konkursy sms-owe..

Zatem czy warto myśleć o mniej tradycyjnych źródłach dojścia do wyborcy? O tym wiedzą tylko ci, którzy skorzystali i wygrali. W Stanach Zjednoczonych był to Barack Obama, który oparł kampanię o działania realizowane w Internecie. W Polsce próbę podjęto już w 2006 roku, kiedy w kampanii wyborczej jednego z polityków ubiegających się o urząd wykorzystano wiadomości głosowe. Plus za pomysł, minus za realizację - na skutek pomyłki kanonadę spotów telefonicznych odebrało ok. 10 tys. wyborców w samym środku nocy.

- To genialny pomysł, bo warty zapamiętania i powtórzenia innym. Gdyby tylko taki komunikat został odpowiednio zaplanowany w czasie, w pełni spersonalizowany i dedykowany do konkretnej osoby, czy nie dałby poczucia większego szacunku oraz zadbania o wyborcę? – pyta Sylwia Schneider.

Zwrócimy też uwagę, że zgodnie ze stanowiskiem Państwowej Komisji Wyborczej, partie polityczne nie mogą prowadzić tzw. kampanii informacyjnych, jeżeli nie są one wolne od elementów agitacji wyborczej. Może to szansa na zastanowienie się nad bardziej wysublimowanymi i ciekawszymi formami zachęcania do oddawania głosów. Przynajmniej do momentu zarządzenia wyborów.

Nie wszyscy politycy wierzą w marketing sieciowy

Dlaczego? Specjaliści ds. marketingu sieciowego twierdzą, że główny problem tkwi w... głowie! Politycy, jako w głównej mierze starsze pokolenie, nie do końca rozumieją sposoby działania sieci, co gorsza - nawet, gdy deklarują chęć zorganizowania kampanii opartej na narzędziach mobilnych, to i tak podświadomie nie wierzą w jej skuteczność.

Zresztą nie ma się co dziwić, skoro w polskich mediach rzadko mówi się o politycznej kampanii internetowej. Pytanie, dlaczego? Czy polscy politycy boją się nowości? A może z powodzeniem wykorzystują spersonalizowane mailingi, smsy i wiadomości głosowe kierowane na telefony, przypominające o wiecach, programie czy dniu wyborów, tylko niekoniecznie chcą się tym chwalić? Bo po co informować konkurencję o najbardziej skutecznych narzędziach walki wyborczej?

Jak dotrzeć inaczej, skuteczniej??

Specjaliści ds. marketingu sieciowego twierdzą, że to właśnie sms i wiadomość głosowa mają szansę stać się jednymi z najbardziej bezpośrednich form promocji polityka. Narzędzie sms genialnie wykorzystuje jeden z polskich kandydatów, który uruchomił grę internetową polegającą na wysyłaniu smsów - nagrodą będzie możliwość osobistego spotkania z politykiem. Podobną akcję przeprowadził wspomniany wcześniej prezydent USA w 2008 roku.

Jak spekulują eksperci, prawdziwym celem akcji jest pozyskanie nowych kontaktów do wyborców. Zresztą na to wskazuje regulamin: "Uczestnik akcji poprzez wysłanie sms-a z kodem pocztowym zgadza się na umieszczenie jego danych osobowych w bazie danych nazwa partii oraz wyraża zgodę na przekazywanie przez administratora danych osobowych informacji związanych z polityczną i organizacyjną działalnością nazwa partii".

W ten sposób można pozyskać kilkadziesiąt, ba - kilkaset tysięcy nowych kontaktów, a później wykorzystać je do celów polityczno-marketingowych. Pierwszym narzędziem może być wiadomość głosowa - spersonalizowana za pomocą odpowiednich narzędzi, by adresat odnosił wrażenie, że kierowana jest wyłącznie do niego. Przekazy warto formułować na takiej samej zasadzie, jak konstruuje się oferty handlowe - cały wysyłek skupiając na wyborcy, czyli kliencie, a nie produkcie, czyli kandydacie. Należy pamiętać, że wyborca, zanim postawi krzyżyk na karcie wyborczej, zada sobie pytanie: co ja z tego będę miał?

Wiadomości głosowe wysyłane na telefony stacjonarne oraz komórkowe mogą posłużyć jako przypomnienie o zbliżających się wyborach, poinformowanie o spotkaniu wyborczym czy zaproszenie na niedzielę wyborczą. Mogą także hasłowo nawiązywać do najważniejszych punktów programu wyborczego, informować o kolejnych krokach podejmowanych przez kandydata lub planach na najbliższy czas.

- Taką kampanię można przeprowadzić od razu lub zaplanować na konkretny dzień - np. kilka dni przed ciszą wyborczą, zakładając że jest to czas, w którym elektorat najczęściej podejmuje decyzje wyborcze - tłumaczy Sylwia Schneider.

Warto pamiętać, by po odsłuchaniu wiadomości głosowej odbiorca miał możliwość połączenia się z biurem czy sztabem wyborczym na koszt nadawcy. Polityk będzie też wiedział, czy kampania okazała się skuteczna - raport formułowany tuż po wysyłce podaje najważniejsze informacje - m.in. ile osób podniosło słuchawkę i odsłuchało wiadomość w całości lub częściowo, do których kontaktów wiadomość nie dotarła ze względu na zajętą linię lub nieczynny telefon itp.

Kampania wyborcza wykorzystująca wiadomości głosowe i smsowe to pewność dostarczenia przekazu do wytypowanych odbiorców, efektywnie wykorzystany budżet przeznaczony na kampanię (koszt wysyłki jednej wiadomości jest po wielokroć niższy niż wydruk ulotki czy plakatu), a także wyłączność na tego typu działanie w danym okręgu wyborczym. Zatem czy będzie to komunikacja na miarę naszych czasów czy możliwości? Czas pokaże, a Polak oceni.

Pozostałe informacje

Siedziba rejonu w Radzyniu

Czy powtórzy się historia sprzed dekady? Pracownicy rejonu PGE zaniepokojeni

Czy historia z 2012 roku się powtórzy i PGE Dystrybucja zamknie placówkę w Radzyniu Podlaskim? Takie obawy mają pracownicy, którzy zwrócili się o pomoc do posłanki Małgorzaty Gromadzkiej (PO).

Projekt Volodia - piosenki Wysockiego w Domu Kultury LSM
koncert
29 listopada 2024, 18:00

Projekt Volodia - piosenki Wysockiego w Domu Kultury LSM

Projekt Volodia zrodził się z fascynacji twórczością Włodzimierza Wysockiego. Sprawcą powołania tego projektu jest Janusz Kasprowicz muzyk, aranżer, twórca i dyrektor artystyczny pierwszego w Polsce cyklicznego festiwalu poświęconego twórczości Wysockiego „Wołodia pod Szczelińcem”. Pieśni Wysockiego będzie można wysłuchać w piątkowy wieczór w Domu Kultury LSM.

W tym momencie nie ma możliwości zdobycia dofinansowania na budowę mieszkań komunalnych, więc miasto przekażę działkę Towarzystwu Budownictwa Społecznego, które ma szanse uzyskać preferencyjny kredyt i postawić blok z 48 mieszkaniami społecznymi

Rada jest na tak. TBS dostaje działkę i gotowy projekt

Nie mieszkania komunalne, jak pierwotnie zakładano, ale społeczne, należące do TBS powstaną najprawdopodobniej przy ul. Sikorskiego. Rada Miasta Zamość dała w poniedziałek zgodę na to, by miejskiej spółce przekazać działkę oraz przygotowaną wcześniej pełną dokumentację.

Terapia z udziałem Zenka Kupatasy i Dr Gree
koncert
29 listopada 2024, 19:31

Terapia z udziałem Zenka Kupatasy i Dr Gree

Zenek Kupatasa na każdym koncercie idzie ostro w pogo. Już w piątek wystąpi w Kultowej Klubokawiarni. Piątkowy wieczór zapowiada się nad wyraz energetycznie ponieważ publiczność Kultowej Klubokawiarni rozrusza lubelski zespół Dr Gree.

Zdjęcie z II Forum Kultury Studenckiej
MAGAZYN

Od buntu po nowoczesność. Jak zmieniała się kultura studencka?

Rozkwit kultury studenckiej przypada na ok. 50 lat temu. Od tego czasu wiele się jednak zmieniło i nie chodzi tylko o młodzież, ale również o rozwiązania systemowe.

Sanepid pozwala korzystać z wody, ale z piciem ostrożnie

Sanepid pozwala korzystać z wody, ale z piciem ostrożnie

Chlorowanie wodociągu czerpiącego wodę z ujęcia w Gołębiu w gminie Puławy przyniosło skutek. Ilość groźnych dla zdrowia bakterii spadła do bezpiecznego poziomu. Sanepid warunkowo pozwolił na korzystanie z wody. Ale przed spożyciem warto ją przegotować.

Pękające ściany w bloku przy ul. Wędrownej. Nadzór budowlany wkracza do akcji
Nasza interwencja
galeria

Pękające ściany w bloku przy ul. Wędrownej. Nadzór budowlany wkracza do akcji

Wracamy do tematu pękających ścian i ugięć stropu w bloku przy ul. Wędrownej w Lublinie. Mieszkaniec bezskutecznie próbuje wyegzekwować od dewelopera naprawę, a Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego miasta Lublin zapowiada kontrolę.

Łydka Grubasa: Strasznie mocno stoimy za nurtem polskiego rocka. | (Nie)Wyparzona Gęba
(Nie)Wyparzona Gęba
film

Łydka Grubasa: Strasznie mocno stoimy za nurtem polskiego rocka. | (Nie)Wyparzona Gęba

Gośćmi programu (Nie)Wyparzona Gęba byli członkowie zespołu Łydka Grubasa: Bartosz „Hipis” Krusznicki, Artur „Carlos” Wszeborowski oraz Dominik „Długi” Skwarczyński. Zapytaliśmy ich o początki zespołu, o to czy sądzili że Rapapara stanie się hitem, o współpracę z Kwiatem Jabłoni oraz o ciekawostki backstagowe.

Kadrowe roszady w więzieniu. Nowy dyrektor ma nowego zastępcę
Zamość
galeria

Kadrowe roszady w więzieniu. Nowy dyrektor ma nowego zastępcę

Już nie major Piotr Grabczak, ale kpt. Robert Ząbek jest zastępcą dyrektora Zakładu Karnego w Zamościu. To kolejna kadrowa zmiana w służbie więziennej, jaka zaszła w ostatnim czasie. A wszystko to po ucieczce groźnego przestępcy.

Grudniowy Jarmark Świąteczny w Zamościu ma już 10-letnią tradycję. Podczas wydarzenia odbywają się występy artystyczne, ale również handel. W minionych latach na straganach można było kupować najróżniejsze przedmioty, również rękodzieło

Świąteczny jarmark już wkrótce. Więcej rękodzieła, mniej „chińszczyzny”

Nie tylko handlowcy, których stać na opłatę za stoisko, ale być może również lokalni artyści i rękodzielnicy będą mieli dla siebie miejsce na grudniowym Jarmarku Świątecznym w Zamościu. Prezydent rozważa udostępnienie dla tej grupy specjalnego namiotu.

Pociąg, który miał dotrzeć do Lublina został dość poważnie uszkodzony

Ciężarówka wjechała pod pociąg do Lublina. Jest kilka osób rannych

Siedem osób zostało rannych w wypadku, jaki dzisiaj wczesnym popołudniem wydarzył się niedaleko Sochaczewa. Pod pociąg, który miał dotrzeć do Lublina, wjechała ciężarówka.

Dzień Kariery na Lubelskiej Akademii WSEI - praca, praktyki i możliwości
galeria

Dzień Kariery na Lubelskiej Akademii WSEI - praca, praktyki i możliwości

Jak znaleźć pracę, praktyki lub zmienić ścieżkę zawodową? Z pomocą przyszło 40 wystawców, a w tym lubelskie firmy i instytucje.

Chełm przepięknie rozbłysnął na święta
DUŻO ZDJĘĆ
galeria

Chełm przepięknie rozbłysnął na święta

Ulice, place i skwery rozświetlone przyciągającymi wzrok iluminacjami. A wśród nich spacerujący z zaciekawieniem ludzie. W Chełmie magia świąt rozbłysła już miesiąc przed Bożym Narodzeniem, a miasto ponownie chce się włączyć w walkę o miano najpiękniej rozświetlonego w kraju.

Pasażer się skarży: Na dworcu w Lublinie nie ma gdzie usiąść

Pasażer się skarży: Na dworcu w Lublinie nie ma gdzie usiąść

Na dworcu metropolitalnym w Lublinie nie ma gdzie usiąść w oczekiwaniu na autobus – zwrócił uwagę jeden z naszych Czytelników. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przekonuje, że "obiekt zapewnia miejsca oczekiwania w wielu lokalizacjach, oferując dogodne warunki dla wszystkich grup".

Zadzwonili po policję dla żartu. Na serio zostaną ukarani

Zadzwonili po policję dla żartu. Na serio zostaną ukarani

Mieszkańcy powiatu hrubieszowskiego wezwali policję, bo im się nudziło. Teraz naprawdę zapłacą za swój czyn.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium