Poszukiwanie informacji o firmie i oferowanych przez nią produktach lub usługach potencjalni klienci najczęściej rozpoczynają od Internetu. I dlatego strona www oraz poczta elektroniczna w biznesie są obecnie niezbędne.
NAJPIERW DOMENA
Do stworzenia strony internetowej niezbędny jest wybór i rejestracja tak zwanej domeny internetowej. Można to zrobić korzystając z usług firm zajmujących się tworzeniem stron www.
- Adres strony internetowej powinien być krótki i precyzyjny. Koniecznie powinien zawierać w sobie nazwę firmy, co umożliwi trafne i szybkie wyszukanie jej przez potencjalnych klientów. Tworząc nazwę domeny internetowej warto mieć świadomość, że od jej nazwy będzie uzależniony adres poczty elektronicznej - radzi Marcin Borowiec, specjalista do spraw wdrożeń w Centrum Systemów Komputerowych Zeto SA w Kielcach.
Gdy już wykupimy miejsce w Internecie, a więc własną domenę, należy zadbać o pocztę elektroniczną, tak zwany e-mail. Jego adres powinien być ściśle związany z nazwą strony www.
Poczta elektroniczna to nieocenione narzędzie służące do szybkiego i skutecznego przepływu informacji w firmie oraz kontaktu z klientami. Do elektronicznych listów można dołączać rozmaite załączniki. Na przykład faktury, cenniki, katalogi czy też zdjęcia oferowanych produktów.
- Poza błyskawicznym dostarczeniem do adresata lub grupy adresatów dodatkową zaletą jest to, że wysłanie e-maila nic nie kosztuje - dodaje Marcin Borowiec.
WIRTUALNA SIEDZIBA
Następnie można przystąpić do tworzenia wirtualnej siedziby firmy, czyli strony www. To bardzo istotna kwestia, wizytówka firmy. I dlatego niezwykle ważny jest nie tylko wygląd, ale również treść. W tym przypadku także można skorzystać z pomocy firmy, która na nasze zlecenie przygotuje projekt, a następnie stworzy stronę www.
Podstawowymi informacjami, jakie powinny znajdować się na stronie www są: adres siedziby firmy wraz z numerami telefonów i adresem poczty elektronicznej oraz informacje o oferowanych produktach lub usługach. Ponadto warto też umieścić adnotacje na temat historii firmy i jej osiągnięciach, umieścić mapkę dojazdu, a także formularze umożliwiające zadawanie pytań i zgłaszanie uwag.
- Warto pamiętać, że odbiorcą strony jest klient, a nie właściciel firmy. A nie zawsze to, co podoba się właścicielowi przypadnie do gustu klientowi - instruuje Marcin Borowiec.
- Jednym z niezbędnych etapów tworzenia adresu internetowego jest wybór tak zwanej domeny. Składa się ona z dwóch członów, w którym pierwszy jest wybraną nazwą, a drugi rozszerzeniem domeny - najczęściej "com” lub ".com.pl”. Gdy nazwa, którą wybraliśmy jest już zarejestrowana, można zdecydować się na ".biz.pl” lub ".net.pl”.