Każdy szef będzie musiał wyznaczyć pracownika, odpowiedzialnego za udzielanie pierwszej pomocy, walkę z pożarami i ewakuację w firmie.
Senat przyjął poprawkę do nowelizacji Kodeksu pracy. Właściciel firmy będzie miał obowiązek wyznaczenia z personelu osoby odpowiedzialnej za udzielanie pierwszej pomocy, walkę z pożarami i ewakuację zatrudnionych. Szef nie będzie więc musiał zatrudniać dodatkowego pracownika, o oczym była mowa w pierwszej wersji projektu.
- To by było zbyt dużym obciążeniem finansowym dla firm - komentuje Karolina Kępska, dyrektor Centrum Informacyjnego Konfederacji Pracodawców Polskich. - Inny problem to szkolenia osób, które będą mogły wykonywać dodatkowe zadania. Mogą je przeprowadzić tylko szkoły Państwowej Straży Pożarnej oraz komendy wojewódzkie PSP. W związku z tym, że w poprzednim roku jedynie ponad 200 osób uzyskało tytuł inżyniera ochrony przeciwpożarowej, wręcz nieprawdopodobne by było przeszkolenie tylu specjalistów, którzy sprostaliby potrzebom wszystkich pracodawców.
- Takie szkolenia powinni już mieć uczniowie w szkołach! - uważa Bożena Bystryk.
Poprawka do Kodeksu pracy musi teraz trafić pod obrady Sejmu - stanie się to najprawdopodobniej 19 czerwca. Wtedy będzie jeszcze potrzebny podpis prezydenta.