
Siedemdziesięciu dwóch niepełnosprawnych z naszego regionu od jesieni tego roku znajdzie pracę w policji. Będą zatrudnieni na stanowiskach biurowych, głównie przy obsłudze komputerów. W tej sprawie spotkali się przedstawiciele Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, który sfinansuje zatrudnienie niepełnosprawnych oraz przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.

W Wydziale Kadr KWP powiedziano nam, że obecnie zainteresowanych zatrudnieniem niepełnosprawnych jest ok. 17 komend powiatowych i miejskich z terenu naszego województwa. – To będą stanowiska raczej biurowe. W księgowości, sekretariatach. Przy obsłudze komputerów – usłyszeliśmy w policji.
Rekrutacja osób do pracy w policji odbywać się będzie poprzez powiatowe i miejskie urzędy pracy, w których niepełnosprawni są zarejestrowani jako bezrobotni. Do 15 września KWP ma złożyć w oddziale PFRON opis tego ile komend policji chce zatrudnić niepełnosprawnych i do jakich prac.
A do 30 września musi złożyć wnioski o dofinansowanie.