Grupa 28 dzieci z Miejskiego Przedszkola nr 5 w Puławach bierze udział w projekcie pilotowanym przez Katolicki Uniwersytet Lubelski. Zachowanie przedszkolaków na bieżąco jest monitorowane i oceniane przez specjalistów, a wyniki ich raportowane są do ich rodziców.
Ruch, komunikacja, relacje interpersonalne, emocje, a także przyswajanie wiedzy – te wszystkie obszary rozwoju dziecka w MP nr 5 są monitorowane przez nauczycieli.
Nie chodzi jedynie o dostrzeganie postępów lub problemów rozwojowych u poszczególnych przedszkolaków. W ramach projektu rodzice 28 dzieci otrzymują regularne raporty mówiące o tym, jak ich pociecha radzi sobie w każdym obserwowanym aspekcie. W ich przygotowaniu pomagają pracownicy naukowi lubelskiego KUL-u. Po co to wszystko?
– Wczesna diagnoza warunkuje wczesną pomoc dziecku. Rodzic otrzymuje na wczesnym etapie edukacji sygnały, w jaki sposób pracować z dzieckiem, aby jego szanse edukacyjne były jak najlepsze – mówi Iwona Chmurzyńska, dyrektor MP nr 5 w Puławach.
– Korzystają także nauczyciele, którzy biorą udział w szkoleniach ucząc się tego, jak pomagać dzieciom z trudnościami edukacyjnymi oraz emocjonalnymi. To zagadnienia najbardziej pożądane w obecnej sytuacji oświatowej – dodaje Chmurzyńska. – Korzyści dla dzieci są bardzo duże. Otrzymują wsparcie w rozwoju psychoruchowym oraz osobowościowym.
Projekt „Erasmus+” w MP nr 5 potrwa do 31 sierpnia przyszłego roku. Udział w nim jest dobrowolny, wymagał zgody ze strony rodziców.