Ulice Komunalna i Mościckiego w Puławach kończą się w lesie, po obydwu stronach linii kolejowej nr 7. Władze miasta chcą je ze sobą połączyć, a dodatkowo przedłużyć trakt pieszo-rowerowy od obwodnicy. Przedsięwzięcie o wartości ponad 4,2 mln zł otrzymało rządowe wsparcie.
To jedyna inwestycja zgłoszona przez puławskie władze do obecnej edycji Funduszu Dróg Samorządowych. W ostatnich dniach okazało się, że zyskała ona od rządu „zielone światło”. Puławy otrzymają na ten cel ponad 2,1 mln zł, co ma pozwolić na pokrycie nawet połowy przewidywanych kosztów.
Projekt zakłada budowę nowego rozwiązania komunikacyjnego, które ułatwi dojazd do Zakładów Azotowych, Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego, a także zwiększy atrakcyjność działek przy ul. Komunalnej. Chodzi o przedłużenie ul. Komunalnej na południe i połączenie jej z nowym fragmentem ul. Mościckiego. Dzięki temu, z Dęblińskiej można byłoby dostać się bezpośrednio do PPNT lub ZA, bez konieczności korzystania z obwodnicy. To z kolei pozwoliłoby rozładować część ruchu na węźle przy Wiśle.
Szkopuł w tym, że ulica Mościckiego kończy się obecnie na wiadukcie pod linią kolejową. Ten został już częściowo przebudowany, ale dalsze prace, jak przyznaje Robert Domański z puławskiego Ratusza, muszą być prowadzone we współpracy z PKP PLK.
Połączenie Komunalnej z Mościckiego to tylko część projektu, na którego wykonanie Puławy otrzymały wsparcie. W jego ramach ujęto również przedłużenie ścieżki rowerowej z ul. Prusa w stronę Azotów. Jej znaczną część kilka lat wyasfaltowano, ale fragment za obwodnicą pozostaje nieutwardzony. Samorządowcy chcą go przebudować, utwardzić i połączyć ze skrzyżowaniem Komunalna-Mościckiego.
Czy na to wszystko wystarczy zakładane 4,2 mln zł? Tego nikt dzisiaj nie zagwarantuje, ale oddawania dotacji również nie ma w planach. Jak informuje Wiesław Stolarski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, przetarg powinien zostać ogłoszony na przełomie września i października. Całość ma być gotowa pod koniec przyszłego roku.