Bialcon, znana w kraju firma na rynku odzieżowym, zaprezentowała kolekcję na jesień 2012 i zimę 2013. Projektantka i właścicielka Barbara Chwesiuk planuje utworzyć szkołę rzemiosła.
– Jest skierowana do osób traktujących modę jako formę zabawy oraz eksperymentowania z różnymi konwencjami i stylami. W nazwie Rabarbar chodziło mi o sentymentalny powrót do dzieciństwa, do przeszłości z babcinym ogródkiem. Tak też nazwałam sklepik powstały w naszym bialskim firmowym salonie. Chcę nawiązywać do korzeni, do rzemiosła polskiego i w sklepach z naszym logo prezentować też rękodzieło. Liczę na to, że przy okazji, uda mi się zdynamizować rozwój rzemiosła. Zamierzam utworzyć nawet szkołę rzemiosła – mówi Barbara Chwesiuk.
W kolekcji zaprojektowanej na jesień 2012 i zimę 2013 projektantka stara się nawiązywać do mody minimalistycznej z elementami futurystycznymi. W kolorystyce dominują beże, kamienna szarość, biel i energetyczny pomarańcz. – Pojawiają się również elementy regionalne, rustykalne oraz dodatki rękodzielnicze, broszki i inne ozdoby, które wykonywane są chałupniczo – dodaje Wioletta Mitręga z firmy Bialcon.
– Kocham ubiory Bialconu, a szczególnie bardzo odważne, wspaniałe wzory i kolory Rabarbaru. Klientki są zachwycone kolekcjami Barbary Chwesiuk – mówi Grażyna Dworak z firmy Vertigo, która odpowiada za promocję marki Bialconu w mediach.
– Od kilku lat sprzedajemy w naszych trzech sklepach kolekcje Bialconu, które zajmują dużą część powierzchni sprzedażowej. Jesteśmy zachwyceni Rabarbarem. Te kolekcje podobają się nie tylko nam, ale, co najważniejsze także klientkom. Projektantka Basia Chwesiuk od wielu lat dobrze ubiera polskie panie. Doceniają one elegancję i prostotę. Bialskie modele mogą swobodnie konkurować z wielkimi firmami światowymi. Polki są nimi zachwycone – mówi Mariola Krawczyk z firmy Jarexpol z Poznania.