

Jedenaście ofert wpłynęło w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla dwóch części przyszłej S12 pomiędzy Piaskami a granicą z Ukrainą w Dorohusku. Większość przesłanych ofert dotyczyła obu części przetargu. Komisja przetargowa rozpoczęła weryfikację złożonych ofert.

Przypomnijmy, że zamówienie na opracowanie koncepcji programowej podzielono na dwie części obejmujące trzy odcinki realizacyjne.
– Część pierwsza, to odcinek od końca obwodnicy Piask do węzła Dorohucza o długości ok. 12,9 km oraz pomiędzy węzłami Dorohucza i Chełm Zachód, ok. 21,7 km. Część druga, to odcinek od węzła Chełm Wschód do Dorohuska, ok. 23 km – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie. Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu wyłoniono wykonawcę koncepcji programowej dla obwodnicy Chełma. Prace projektowe już ruszyły.
Oferty na część 1 opiewały na kwoty od ok. 5,2 do ok. 9,7 mln zł (kosztorys GDDKiA to ok. 6,8 mln zł), a na część 2 od ok. 4,1 do ok. 9,7 mln zł (kosztorys ok. 4,7 mln zł).
Projektanci przeanalizują projekt dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu. Jeśli z analiz i prognoz ruchu będzie wynikała potrzeba zachowania rezerwy pod trzeci pas, przedstawią także rozwiązania wariantowe.
Przebieg drogi ekspresowej ustalony został decyzją środowiskową i nie podlega zmianie. Mogą pojawić się nowe rozwiązania dotyczące obsługi ruchu lokalnego.