

Co najmniej 7,9 mln zł może kosztować przebudowa dworca PKP w Trawnikach. Obiekt ma być gruntownie odnowiony. Na czas robót budowlanych obsługę podróżnych ma przejąć dworzec tymczasowy.

Polskie Koleje Państwowe zakładają, że wszystkie prace budowlane potrwają nie dłużej niż 64 tygodnie. Taki termin ma być narzucony firmie, która wygra przetarg na przebudowę dworca w Trawnikach.
O kontrakt rywalizują trzy spółki. Najtańsza, warszawska Heli Factor, wyceniła kontrakt na ponad 7,9 mln zł. Krakowski Texom, chce ponad 11,5 mln zł. Najdroższa, warszawska spółka A-Projekt, wycenia prace na 13,3 mln zł. Tymczasem kolej liczyła się z mniejszym wydatkiem i zakładała, że koszty przebudowy zabytku zmieszczą się w 7,2 mln zł.
Projekt przebudowy przewiduje wymianę wszystkich okien i drzwi, odbudowy i renowacji gzymsów, naprawy elewacji i dachu. Budynek ma być obłożony 15-centymetrową warstwą wełny mineralnej. Konieczna jest wymiana wewnętrznych instalacji sanitarnych i elektrycznych. W odnowionej poczekalni ma się znaleźć więcej miejsc do siedzenia, obok okienka kasowego ma powstać ogólnodostępna toaleta, mowa jest również o pomieszczeniu do opieki nad dzieckiem.

Od północnej strony budynku odtworzone ma być główne wejście do dworca. Ustalając jego wygląd projektanci korzystali ze starych fotografii. Z tej strony ma się również znaleźć wejście do zaplecza kas oraz wejście do lokalu komercyjnego. W poczekalni przywrócone będą dwa wyjścia na perony. Natomiast z wewnętrznego korytarza będzie można wejść do dwóch komercyjnych lokali dla potencjalnych najemców.
Z przedsionka będzie można wejść schodami na pierwsze piętro, gdzie także mogłyby powstać dodatkowe dwa lokale komercyjne. Na piętrze znajdzie się również wentylatornia i serwerownia. Poddasze nie będzie pełnić żadnych ważnych funkcji.
Wokół budynku wyburzone mają być rampy i schody, a teren ma być wyrównany, aby budynek był dostępny dla osób na wózkach. Usunięte mają być pnie drzew pozostałe po wycinkach, zaś od strony miasta przewidziano założenie trawników z niskimi krzewami. Projekt mówi również o zadaszonej wiacie dla rowerów i zbiorniku na gaz otoczonym krzewami.
Na czas prac budowlanych uruchomiony ma być kontenerowy dworzec tymczasowy.
