![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Urząd Miasta w Chełmie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2023/2023-08/300a8dd7a597528254c0fb2301376f1a_std_crd_830.jpg)
Pompy ciepła, fotowoltaika, ogromny telebim i… nowe służbowe samochody. W chełmskim ratuszu przy Lubelskiej 63 i 65 szykują się spore inwestycje. Miasto pieniądze na nie zamierza pozyskać z rządowego programu Polski Ład. Kwota robi wrażenie.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Przebudowa i remonty mają kosztować aż 8 milionów złotych. Lwią część potrzebnych pieniędzy, bo aż 7 milionów chełmski ratusz zamierza pozyskać z rządowego programu Polski Ład. Stosowny wniosek został już złożony i jest spora szansa, że jeszcze we wrześniu będzie rozpatrzony pozytywnie.
Zakres planowanych prac jest ogromny. Wymienione zostanie pokrycie dachu łącznie z orynnowaniem oraz instalacją odgromową, a także stolarka okienna i drzwi. Docieplony zostanie strop i ściany zewnętrzne. Dodatkowo na dachach mają zostać zainstalowane panele fotowoltaiczne.
W ramach robót zostanie przeprowadzony również kompleksowy remont pomieszczeń w środku. Zmodernizowana zostanie instalacja elektryczna oraz centralnego ogrzewania z wymianą grzejników. Planowana jest przebudowa węzłów cieplnego z dostosowaniem do możliwości podłączenia wysokowydajnych pomp ciepła.
- Celem tego projektu jest poprawa charakterystyki energetycznej budynków, obniżenie kosztów eksploatacyjnych ich użytkowania oraz w planie długofalowych zmniejszenie emisyjności oraz oddziaływania na środowisko poprzez wykorzystanie alternatywnych wysokowydajnych źródeł ciepła – podkreśla Damian Zieliński z Gabinetu Prezydenta Miasta Chełm.
Ratusz za pieniądze z Polskiego Ładu planuje także zakup ogromnego telebimu, który znajdzie się na jednej ze ścian urzędu, przenośnego ekranu oraz… samochodów zero i niskoemisyjnych.
- Będą to samochody osobowe, BUS transportowy, samochody specjalistyczne dla Straży Miejskiej oraz ciężarowe do przewożenia materiałów dla ekipy remontowo – drogowej. Część taboru będzie z napędem elektrycznym, natomiast pozostałe o napędzie hybrydowym lub dieslowym spełniającym obowiązujące normy niskoemisyjności. Dzięki realizacji projektu nastąp wymiana starego taboru samochodowego, przez co nastąpi znaczące ograniczenie emisji CO2 oraz PM10 – podkreśla Damian Zieliński.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)