Przed świętami sklepy kuszą akcjami promocyjnymi. Przygotowują także konkursy, w których wygrać można bony na... kolejne zakupy. Ruch się zaczyna, bo jak wynika z badań co piąty klient wybiera się do sklepu na dwa tygodnie przed Bożym Narodzeniem.
Ponad połowa z nas planuje zrobić zakupy spożywcze na święta w sklepach stacjonarnych. Ruch właśnie się zaczyna, bo ponad 28 proc. ankietowanych chce zrobić zakupy dopiero na tydzień przed Bożym Narodzeniem, a 22,5 proc. na 2 tygodnie przed świętami. Tak wynika z badania konsumenckiego „Świąteczna lista zakupów 2020”.
– Wielu konsumentów zamierza zminimalizować czas pobytu w sklepach i centrach handlowych. Zrobią zakupy wcześniej, by nie stać w zatłoczonych placówkach – zauważa Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.
Stąd też przedświąteczne akcje sklepów, które przyciągnąć klientów będą chciały zwłaszcza w weekendy.
Namawianie do grudniowych zakupów w niedzielę rozpoczęła Stokrotka, która niemal w ostatniej chwili zaprosiła na mikołajowe promocje, 6 grudnia oferując m. in. zabawki za połowę ceny i 25-procentowy upust na słodycze i ciastka. W jej kroki poszli następni.
We wszystkie przedświąteczne weekendy czyli 12-13 grudnia oraz 19-20 grudnia w Vivo! Lublin trwać będzie akcja „Magia Świąt – Moc Nagród”. – Mechanizm akcji typu buy&get nie jest skomplikowany. Wystarczy zrobić zakupy za minimum 200 zł (maksymalnie dwa paragony, na których nie ma towarów wyłączonych z promocji np. papierosów – red.), okazać dowody zakupu w Punkcie Obsługi Promocji znajdującym się na holu głównym i wybrać jedną z akrylowych bombek wiszących na świątecznej konstrukcji – informuje biuro prasowego Vivo!Lublin.
W każdej z ozdób znaleźć będzie można śnieżynkę w jednej z czterech form odpowiadającym różnym nagrodom. Do zdobycia karty podarunkowe o wartości 50 zł i 100 zł, domki z piernika (100 szt. każdego dnia akcji) oraz nagrody specjalne przygotowane przez najemców.
Do świąt szykuje się też SKENDE. Każdy, kto zrobi tam zakupy za minimum 100 zł ( na 2 paragonach – jeden ze sklepu IKEA , drugi ze SKENDE) może na specjalnym stoisku promocyjnym znajdującym się atrium SKENDE napisać wirtualny list do Mikołaja. W odpowiedzi po kliku godzinach na skrzynce mailowej klienta pojawi się spersonalizowany 5-minutowy film adresowany do wskazanej przez niego osoby. Mikołaj opowie zwracając się po imieniu świąteczną historię. Pokazane będą też zdjęcia adresata nagrania. Akcja trwa do 23 grudnia. Stoisko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 14:00, w soboty i w niedzielę od 11:00 do 20:00.
Na najbliższy weekend zaprasza także Auchan dający 10 proc. rabatu na artykuły spożywcze kupione za minimum 200 zł. z kuponem w aplikacji. Maksymalny rabat to 50 zł.
Z kolei w Kauflandzie do Wigilii włącznie trwa akcja „To co najlepsze w święta”. Posiadacze kart Playback po zrobieniu w sklepach sieci zakupom za min. 50 zł mogą wziąć udział w loterii, w której codziennie do wygrania są cenne na grody. Na liście znajdują się m.in. samochody, skutery, vouchery podróżne, czy telewizory.
Biedronka stawia na weekendowe obniżki cen. Od najbliższego piątku do niedzieli drugie takie samo opakowanie dowolnych śledzi marinero będzie o 60 proc. tańsze. Z kartą Moja Biedronka kilogram filetów z kurczaka kosztować będzie 8,45 zł za kilogram.
Z kolei w Lidlu do niedzieli (lub do wyczerpania zapasów) tańsze będą m.in. mandarynki (2,89 zł za kg), filety z piersi kurczaka (7,99 zł kg), schab (8,99 zł kg) i orzechy włoskie (10,89 zł za opakowanie 200 g).