![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Lokomotywa z serii Evolution wyprodukowana została w Kazachstanie na licencji General Electric Transportation](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2015/2015-06/2be6983ab06f44398a071c00435bc255.jpg)
Ponad kilometr miał najdłuższy pociąg w historii zamojskiej Linii Hutniczej Szerokotorowej.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Dokładnie było to 1107 metrów. Skład miał 75 wagonów o łącznej masie 6062 ton. Właśnie takim tasiemcem LHS testowała nową lokomotywę.
Towarowy przewoźnik, który najcięższe transporty musi prowadzić dwiema lokomotywami naraz (większość wyprodukowano w latach 1977-80), rozgląda się za maszynami zdolnymi poradzić sobie z takim zadaniem w pojedynkę.
Sprowadzona na testy lokomotywa z serii Evolution wyprodukowana została w Kazachstanie na licencji General Electric Transportation. Z fabryki do Hrubieszowa miała aż 5,5 tys. km, a pokonanie tej trasy zajęło jej trzy tygodnie. Testy rozpoczęły się 5 maja, większość kursów odbyła między stacjami Zamość Boratycze LHS i Sławków LHS.
W trakcie prób przejechała prawie 22 tys. km.