Jeżeli rekrutujesz pracowników, nie możesz zapomnieć o serwisach ogłoszeniowych. Obecny rynek pracy opiera się wyłącznie na Internecie!
Jak to działa?
Jeśli nadal łudzisz się, że możesz obyć się bez Internetu prowadząc firmę, spróbuj szukać pracowników poza nim. Twoje szanse na znalezienie odpowiedniej kadry, spadają do zera. Nie ma możliwości, alby przeprowadzać profesjonalną rekrutację bez oparcia o narzędzia takie jak serwisy ogłoszeniowe. Obecnie korzysta z nich każdy rekruter. A jak to dokładnie działa?
Portale ogłoszeniowe to obecnie największa baza rekruterów jak i aplikujących. Znajdziesz tu ofertę na praktycznie każde z możliwych stanowisk na rynku pracy. Serwisy wyszczególniły szereg kategorii, które selekcjonują oferty stanowiskami pracy. Dzięki temu, bardzo łatwo jest zamieścić ofertę w odpowiednim dziale, jak również łatwiej jest ją znaleźć osobom szukającym zatrudnienia.
Dodawanie oferty pracy jest banalnie proste. W serwisach takich jak np. Lento.pl, do dyspozycji Użytkownika oddany został intuicyjny formularz dodawania ogłoszenia. Pracodawca szukający pracownika, określa ofertę w kilku prostych polach w formularzu. Oferta publikowana jest w wybranej przez ogłoszeniodawcę lokalizacji, a aplikację spływają na konta użytkownika w serwisie lub bezpośrednio na podany adres e mail.
Rekrutacja bez opłat.
Dodawanie ogłoszeń nie musi sporo kosztować. Są serwisy, które nie pobierają żadnych opłat za dodanie ogłoszenia. Wspomniane wcześniej Lento.pl, nie odbiega funkcjonalnością i skutecznością od płatnych serwisów ogłoszeniowych, a jego bezpłatna forma przyciąga z miesiąca na miesiąc coraz więcej zwolenników internetowej rekrutacji. Najdroższe serwisy ogłoszeniowe, za dodanie oferty pracy liczą sobie kwoty od kilkunastu do aż kilku tysięcy złotych. Taka kwota sprawia, że użytkownik nie decyduje się na zakup dodatkowych, przydatnych usług w serwisie jak np. promowanie ogłoszeń.
Lepsza skuteczność?
Zdecydowanie brak opłat wpływa na zwiększenie skuteczności. Ogłoszeniodawca prowadzący rekrutacje na większą ilość stanowisk, może zamieścić kilka ogłoszeń. Szukając np. kierowcy w Warszawie, może jednocześnie rekrutować na np. mechanika w Gdańsku. Zwolnienie z opłat za dodanie ogłoszenia przekłada się również na częstsze korzystanie z innych usług, które dany serwis świadczy już odpłatnie. Użytkownik ma również możliwość wyróżnić ofertę, poprzez włączenie usługi promowania. Korzystanie z dodatkowych usług sprawia, że nasze ogłoszenie staje się bardziej efektywne.