Sprzedaż nieruchomości to niełatwa sprawa. Sami musimy oddzielić ogłoszenia niewarte uwagi od tych, które są interesujące. Powinniśmy przejść szybkie szkolenie w zakresie prawa związanego z rynkiem nieruchomości. Łatwo bowiem wpaść w pułapkę nieuczciwych „partnerów”, którzy wykorzystają naszą niewiedzę i brak doświadczenia. Nie warto podejmować tak dużego ryzyka. Lepiej skorzystać z pomocy specjalizującego się w tym biura.
Dobre biuro nieruchomości, które zajmuje się sprzedażą mieszkań i domów, wyręczy nas niemal na wszystkich etapach sprzedaży, kupna czy wynajmu nieruchomości. Skutecznie zareklamuje naszą nieruchomość, umieści ogłoszenie na najlepszych stronach internetowych, słowem od razu rozpocznie intensywne poszukiwanie potencjalnych klientów oraz weźmie w opiekę stronę formalną transakcji, aby przebiegła zgodnie z prawem. W sytuacji kiedy to my będziemy chcieli coś kupić – pracownicy takiego biura przygotują przegląd ofert odpowiadających naszym wymaganiom. Podobnie w przypadku wynajmu – wszystkie działania zostaną zaplanowane w myślą o nas.
Jak znaleźć biuro nieruchomości godne zaufania? Wnikliwie przyjrzyjmy się biurom w mieście lub okolicy, w której chcemy sprzedać (kupić) dom lub mieszkanie i przeprowadźmy weryfikację podstawowych kryteriów dotyczących tego typu działalności.
Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji kupna/sprzedaży domu lub mieszkania
Wybierzmy biuro o dobrej opinii – powołajmy się na znajomych, poczytajmy posty na forach internetowych. Niezwykle ważne jest członkostwo w lokalnych i krajowych stowarzyszeniach związanych z rynkiem nieruchomości. To dla nas jasna informacja, że dane biuro spełnia wysokie standardy. Należy pamiętać, że kupno czy sprzedaż domu to bardzo poważne zadanie, związane z ogromnymi nakładami finansowymi. Żadnej decyzji nie wolno podejmować zbyt pochopnie. Trzeba znaleźć taką firmę, która specjalizuje się w sprzedaży konkretnych nieruchomości. Biuro zagwarantuje naszej transakcji bezpieczeństwo – będziemy mieli pewność, że osoba, od której zamierzamy kupić, wynająć lub której chcemy sprzedać nieruchomość, nie jest kimś a wątpliwej uczciwości. Jej tożsamość zostanie wcześniej zweryfikowana. Właściciele nieruchomości mają często nieuregulowane kwestie prawne związane z własnością – o to też nie musimy się martwić. Wszystko zostanie sprawdzone przez pracowników biura.
Pomoc biura przy kupnie lub sprzedaży nieruchomości
Jeśli chcemy sprzedać nieruchomość za pośrednictwem biura, zgłoszą się do nas agenci, którzy sporządzą profesjonalny opis mieszkania i dokumentację fotograficzną. To bardzo ważne – odpowiednia prezentacja mieszkania ma ogromną siłę przebicia. Dobre zdjęcia pokażą potencjalnym nabywcom, to, co chcą zobaczyć, a więc skutecznie zachęcą do zakupu.
Ponadto pracownicy biura nieruchomości pomogą w skompletowaniu niezbędnej dokumentacji oraz udzielą dokładnych informacji dotyczących bardziej skomplikowanych umów. Możemy również liczyć na skrócenie czasu oczekiwania na sporządzenie umowy notarialnej.
Mieszkania do wynajęcia – z pośrednikiem łatwiej
Z usług zaufanego pośrednika warto skorzystać także w przypadku poszukiwania mieszkania do wynajęcia (lub wynajmowania własnego lokum). Jeśli ktoś sam szukał odpowiedniego mieszkania w innym mieście lub osoby, której będzie mógł powierzyć klucze do swojego M3, wie, że to bardzo trudne zadanie. Często nie mamy czasu na to, aby samodzielnie przeprowadzić cały proces, przeszukiwać strony i fora internetowe, śledzić ogłoszenia w gazecie z flamastrem w dłoni. Pracownicy biura wyselekcjonują ofert zgodnie z naszymi wytycznymi.
Choć doskonale radzimy sobie w wielu dziedzinach, niekoniecznie musimy orientować się w sprzedaży i kupnie nieruchomości. Tym bardziej, że w grę wchodzą tu spore sumy. Skorzystajmy z pomocy profesjonalistów – doświadczone biuro wyręczy nas w sprzedaży, kupnie czy wynajęciu mieszkania lub domu.
Więcej na temat sprzedaży bądź najmu nieruchomości na stronie nieruchomosci-rogalscy.pl