Nauczycielka z przedszkola miała zaklejać taśmą usta dzieci. Wszystko w ramach ćwiczeń na tzw. zajęciach kompensacyjnych. Gdy napisał o tym lokalny tygodnik sprawą zainteresował się Urząd Miasta.
Pismo ze skargą do parczewskiego magistratu skierowała też matka dziecka. Burmistrz poprosił o wyjaśnienia dyrekcję placówki.
- Chcemy, by pani dyrektor wyjaśniła nam, dlaczego doszło do takiej sytuacji, co było jej przyczyną i jakie kroki będą w związku z tym podjęte - mówi Stanisław Chojak, kierownik Referatu Oświaty i Kultury parczewskiego magistratu.
Do zdarzenia miało dojść jeszcze w lutym. "Opiekun prowadził ćwiczenia dydaktyczno-kompensacyjne z artykulacji głosek. Dzieci miały pozaklejane buzie kolorowymi taśmami i po prostu się bawiły, same sobie zaklejały usta” - tak tłumaczyła "Słowie Podlasia” Elżbieta Polak, dyrektor Publicznego Przedszkola nr 2.
Nam nie udało się z nią porozmawiać, bo - jak usłyszeliśmy w sekretariacie przedszkola - w tym tygodniu pani dyrektor jest na zwolnieniu. Z kolei nauczycielka, o której mowa, "nie życzy sobie rozmowy na ten temat”.
W ubiegłym tygodniu skierował do lubelskiego kuratorium pismo w tej sprawie. - Jak dotąd nie dotarła do nas informacja dotycząca opisywanych działań nauczyciela i nie było prowadzone żadne postępowanie wyjaśniające - mówi Jolanta Misiak p.o. dyrektora Wydziału Wspierania Rozwoju Edukacji lubelskiego kuratorium. - W tym momencie do sprawy mogą odnosić się jedynie dwa podmioty. Dyrektor placówki i organ prowadzący przedszkole, do którego wpłynęła skarga rodzica - tłumaczy Misiak.
Zastraszanie, szykany i zaklejanie ust na Dolnym Śląsku
Ostatnio, w mediach głośno było o nauczycielce ze szkoły w Szczodrem pod Wrocławiem. Zastraszanie, szykany i zaklejanie ust taśmą klejącą - takie metody miała stosować wobec swoich sześcioletnich uczniów. Sprawa wyszła na jaw, po tym jak jedna z matek włożyła synowi do torby dyktafon. Na nagraniu słychać m.in. płacz dzieci, którym zaklejano usta. Dyrektor szkoły w Szczodrem, zdecydowała o natychmiastowym zawieszeniu nauczycielki.