903 uczniów oraz 108 nauczycieli w Chełmie korzysta w ramach wirtualnych lekcji z platformy MS Teams opartej na chmurze, zawierającej narzędzia do połączeń wideo, wymiany plików, sprawdzania obecności, wysyłania komunikatów do uczestników, przydzielania zadań, itd. Szkoły korzystają ze wsparcia CEMEX-u: wolontariuszy oraz zewnętrznego eksperta Office 365.
- Wprowadzone zdalne nauczanie w formie lekcji online było wyzwaniem dla naszej szkoły. Ze strony CEMEX-u otrzymaliśmy pełne wsparcie wolontariuszy oraz zewnętrznego eksperta Office 365, który nie tylko przeprowadził szkolenie, ale i przygotował pełny dostęp do aplikacji m.in. wygenerował loginy i hasła dla uczniów i nauczycieli – mówi Katarzyna Karamać, dyrektor Zespołu Szkół Energetycznych i Transportowych w Chełmie.
Celem projektu „Wirtualne klasy CEMEX” jest stworzenie środowiska zdalnej nauki w aplikacji Microsoft Teams dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli w szkołach objętych projektem. Prace projektowe, realizowane przez eksperta-informatyka oraz kilkunastu wolontariuszy, obejmują m.in. konfigurację konta szkoły w aplikacji Office 365 Teams, konfigurację kont nauczycieli oraz uczniów, założenie loginów oraz haseł dla wszystkich nauczycieli oraz uczniów, przeszkolenie nauczycieli z obsługi, przygotowanie instrukcji dla uczniów, przeprowadzenie lekcji testowych oraz nagranie filmików instruktażowych dla uczniów i nauczycieli o tym, jak obsługiwać narzędzie. Po wdrożeniu aplikacji, szkoły mogą również liczyć na wsparcie techniczne dotyczące użytkowania narzędzia.
- Aplikację wdrożyliśmy i korzystamy z niej, na bieżąco prowadząc zajęcia zdalne. Dzięki temu mogliśmy po dłuższym czasie "spotkać się" wirtualnie, zobaczyć twarze uczniów na ekranach naszych komputerów i porozmawiać z nimi - mówi dyrektor Karamać
MS Teams to usługa internetowa oparta na chmurze, zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej: połączenia wideo, wymiany plików, sprawdzania obecności, wysyłania komunikatów do uczestników, przydzielanie zadań, itd.
W sumie, wsparciem zostało objętych 903 uczniów oraz 108 nauczycieli w Chełmie. Ponadto, warsztaty zostały zorganizowane również w okolicy kopalni kruszyw w Jaroszowcu i Bierawie oraz cementowni w Rudnikach (pow. częstochowski).