

Do 16 stycznia 2012 roku mieszkańcy Krasnegostawu oraz wspólnoty mieszkaniowe z terenu miasta mogą ubiegać się o dofinansowanie kosztów związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest. W rachubę wchodzą nawet 100-procentowe dotacje.

Projekt przygotował Samorząd Województwa Lubelskiego, a partnerami i adresatami są samorządy lokalne. Środki pochodzą ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
Do dofinansowania kwalifikują się koszty usuwania z dachów pokryć zawierających azbest, począwszy od ich demontażu, transportu po utylizację. Dotyczy to tak budynków samorządowych, jak i należących do mieszkańców budynków mieszkalnych i gospodarczych.
Ponadto projekt umożliwia pozbycie się odpadów zgromadzonych przed 2004 r. na działkach gruntowych oraz porzuconych na dzikich wysypiskach. Zainteresowani nie mogą natomiast liczyć, że otrzymają dotacje na zakup nowych materiałów i wykonanie nowego pokrycia dachowego.
Wnioski o dofinansowanie należy składać w Urzędzie Miasta Krasnystaw, Plac 3 Maja 29, w terminie do dnia 16 stycznia 2012 r. Szczegółowe informacje dotyczące procedury naboru wniosków można uzyskać również w magistracie, pokój 32 lub telefonicznie pod numerem (82) 576 21 57.
Formularze wniosków oraz wzory niezbędnych załączników można otrzymać w UM lub pobrać ze strony internetowej http://www.lubelskie.pl/index.php?pid=1080 .