Od dzisiaj miasto rezygnuje z wynajmu pomieszczeń w budynku dawnej Komendy Rejonowej Policji przy ul. Reformackiej 24a. Pracujące tam dotychczas wydziały przeniosły się na ul. Obłońską 20.
Kilka lat temu na ul. Reformacką z głównego budynku Urzędu Miasta przeprowadziły się Wydział Zarządzania Kryzysowego, Biuro Kontroli oraz Audytu Wewnętrznego. Chodziło wówczas o wygospodarowanie miejsca w celu lepszego rozmieszczenia pozostałych wydziałów. Niedawno pojawiła się jednak możliwość skorzystania z jeszcze innego rozwiązania.
Z budynku przy ul. Obłońskiej 20 wyprowadził się Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. W efekcie pół piętra budynku, w którym mieści się m.in. Straż Miejska oraz Wydział Spraw Społecznych została pusta. W tej sytuacji miasto zdecydowało się zagospodarować tę przestrzeń i przestać płacić policji za wynajem lokali w jej budynku.
– Prace remontowe zostały praktycznie wykonane we własnym zakresie – mówi Krystyna Majówka dyrektor Wydziału Organizacji i Nadzoru UM. – Polegały głównie na odświeżeniu pomieszczeń i zainstalowaniu nowych sieci teleinformatycznych.
Obecnie Urząd Miasta Chełm zajmuje pomieszczenia w sześciu budynkach. Większość wydziałów mieści się w tzw. starym i nowym urzędzie przy ul. Lubelskiej. Ponadto własnością miasta są również budynki przy ul. Pocztowej, gdzie znajduje się Urząd Stanu Cywilnego, Obłońskiej (m. in. Straż Miejska) oraz przy ul. Mickiewicza (Biuro Gospodarki Odpadami Komunalnymi). Miasto wynajmuje także część pomieszczeń w gmachu przy pl. Niepodległości 1, gdzie znajduje się część Wydziału Geodezji, Kartografii i Mienia Komunalnego.