Można już sprawdzić, z czym musieli sobie radzić ósmoklasiści na dzisiejszym egzaminie z matematyki. Odpowiedzi dla naszych Czytelników przygotowały nauczycielki Międzynarodowej Szkoły Podstawowej Paderewski w Lublinie - Iwona Wołoszyn i Agnieszka Ułanowicz-Święch.
Odpowiedzi do zadań zamkniętych:
1 - AD
2 - D
3 - C
4 - PP
5 - C
6 - B
7 - E
8 - B
9 - C
10 - D
11 - PP
12 - AD
13 - A
14 - D
15 - A
- Większość zadań była typowa, sprawdzająca opanowanie podstawowych umiejętności zawartych w podstawie programowej. Mówiąc językiem uczniów, „wychodziły ładne liczby”. Czyli rozwiązanie zadań wymagało umiejętności wykonywania prostych działań ze zwróceniem szczególnej uwagi na kolejność ich wykonywania – komentuje Iwona Wołoszyn, nauczyciel matematyki i chemii w
Międzynarodowej Szkole Podstawowej Paderewski. - Na porównywalnym poziomie z rokiem ubiegłym były zadania związane z kalendarzem, działaniami na potęgach i pierwiastkach. Natomiast bardziej wymagające okazały się te, w których należało wykonać przekształcenia algebraiczne. Zadania dotyczące znajomości własności figur płaskich nie powinny były sprawić problemów.
- Zadaniami, które mogły sprawić uczniom problem niewątpliwie było zadanie piąte o pociągu przejeżdżającym przez tunel oraz zadanie 21 dotyczące obliczenia objętości ostrosłupa. W ostatnim zadaniu najprawdopodobniej uzyskanie punktu będzie uzależnione od poprawnego obliczenia wysokości ostrosłupa – dodaje Agnieszka Ułanowicz-Święch, matematyczka i egzaminator ECDL w MSP Paderewski.
Matematyczki wierzą, że i w tym roku uczniowie Paderewskiego będą mieli powody do zadowolenia. W ubiegłym roku biorąc pod uwagę otrzymane noty z egzaminów ósmoklasisty, znaleźli się w czołówce szkół podstawowych w Lublinie.
- Bardzo dobre wyniki zawdzięczają świadomej i skutecznej edukacji – uważa Katarzyna Olejnik, dyrektor PSP Paderewski. – Nasi nauczyciele inaczej podchodzą do kształcenia i przygotowania uczniów pod kątem egzaminu ósmoklasisty. Łączą realizację polskiej podstawy programowej z metodami międzynarodowego systemu edukacyjnego IB MYP, który wspiera uczniów w dążeniu do osiągnięcia celu oraz uposaża ich w dodatkowe umiejętności przydatne w procesie uczenia się i w rozwiązywaniu zdań egzaminacyjnych m.in. analityczne myślenie, umiejętność wyciągania wniosków.
Tylko cztery szkoły w Polsce, w tym Międzynarodowe Szkoły Paderewski, oferują swoim uczniom już od pierwszej klasy szkoły podstawowej do matury możliwość korzystania z continuum programów nauczania IB (PYP, MYP, DP), które kształcą zgodnie z międzynarodowymi standardami edukacji.
MSP Paderewski prowadzi rekrutację uzupełniającą do klas 4-6.