Zadowoleni wyszli dziś ze szkół uczniowie z naszego regionu po pisemnej maturze z matematyki. Po raz pierwszy od lat – obowiązkowej dla wszystkich.
MATURA 2010 MATEMATYKA: ODPOWIEDZI, ARKUSZE, PYTANIA ZNAJDZIESZ TUTAJ
Właśnie na to zanosiło się po listopadowym, próbnym egzaminie maturalnym z matematyki. Gdyby patrzeć na jego wyniki, "matmę” oblałby co trzeci uczeń z naszego regionu. To najgorszy wynik w kraju.
– Naprawdę się bałam – przyznaje Natalia Miziołek z klasy psychologicznej w V LO. – Na szczęście nie było najtrudniej. Na pewno do zdania.
– Dla mnie podstawowa matematyka (taką musi zdać każdy maturzysta – red.) była po prostu banalna – mówi z kolei Mateusz Chrzonstowski z klasy mat.-fiz. w V LO. – Ale ja zdaję poziom rozszerzony, więc akurat do tego przedmiotu byłem dobrze przygotowany.
Nawet ci, którzy do matematyki przygotowywali się specjalnie mówią, że z poziomem podstawowym większość maturzystów powinna dać sobie radę. – Może nie każdy potrafił rozwiązać wszystkie zadania. Ale na pewno dało się zrobić tyle, żeby zdać – tłumaczy Jakub Tudruj z Liceum w lubelskim Zespole Szkół Ekonomicznych.
– Wystarczyło dobrze czytać polecenia – podkreśla Jakub Pelak z klasy biol.-chem. w III LO w Lublinie. – Same zadania naprawdę nie były trudne – dodaje Mateusz Reda, kolega Jakuba z klasy.
ARKUSZE Z PYTANIAMI I ODPOWIEDZI Z MATURY 2010 SZUKAJ NAWWW.DZIENNIKWSCHODNI.PL/MATURA2010
Nic dziwnego, że maturzyści spodziewają się dobrych wyników. – Na próbnej maturze zdobyłam 60 proc. Teraz spodziewam się znacznie lepszego wyniku – szacuje Ola Bondyra. – Ja miałem 56 proc. Teraz liczę na ponad 80 proc. – dodaje Paweł Kołacz, z tej samej klasy co Ola.
– Można się było spodziewać, że właściwa matura będzie łatwiejsza od próbnej – zauważa Cezary Lipowski z klasy humanistycznej w III LO. – W końcu jesteśmy pierwszym rocznikiem od 25 lat, który musi zdawać "matmę”. Wynik musi być przyzwoity.
– Myślę, że układający zadania wyciągają wnioski – wyjaśnia Ryszard Kowal, dyrektor lubelskiego II LO i nauczyciel matematyki. – Matura próbna służy właśnie temu, żeby ocenić trudność zadań. Źle by było, gdyby wnioski z niej nie zostały wyciągnięte.
Koncerty, imprezy, wydarzenia - wszystko o Lubelskich Dniach Kultury Studenckiej na www.dziennikwschodni.pl/juwenalia