Kawaleria i misjonarze - to będą ulubione jednostki graczy, którzy obejmą rządy nad Bizancjum w grze Civilization VI.
Ciąg dalszy pakietu New Frontier Pass do gry Civilization VI. W trzecim pakiecie znajdziemy dwie nowe cywilizacje: Galów i Biznacjum. Twórcy gry ze studia Firaxis Games zaprezentowali właśnie drugą z tych cywilizacji.
Bizancjum to przede wszystkim siła religijna i militarna. wszystkie bonusy czy unikalne umiejętności koncentrują się na tych aspektach. Nie ma zaś nic, co bezpośrednio zwiększy naukę, kulturę lub produkcję. Tyle, ze to nie jest jakos specjalnie potrzebne.
Na czele Biznacjum w grze stanie Bazyli II. Jego unikalna umiejętność to Porphyrogénnētos - dzięki niej jednostki lekkiej i ciężkiej kawalerii mogą zadawać pełne obrażenia miastom wyznającym naszą religię.
Unikalna umiejętność Bizancjum to Taxis, czyli dodatkowa siła bojowa i religijna dla jednostek za każde święte miasto nawrócone na religię Bizancjum. Plus punkty wielkiego proroka dla miasta z dzielnicą świątynną, co może się przydać tylko na początku rozgrywki, gdy ścigamy się z innymi cywilizacjami o możliwość założenia religii.
W podbojach przydadzą się dwie unikalne jednostki.
Dromona zastępuje kwadryremę. Ma od niej większą siłę bojową w walce z innymi jednostkami morskimi i - co znacznie ważniejsze - większy zasięg. Ten przyda się przy zdobywaniu miast.
Tagma zastępuje rycerzy i zapewnia pobliskim jednostkom dodatkową siłę bojową lub religijną.
I wreszcie unikalna dla Bizancjum budowla. Hipodrom zastępuje dzielnice rozrywkową. Jest od niej tańszy w budowie i generuje dodatkowe udogodnienia. Wzniesienie hipodromu i budowli w tej dzielnicy daje też darmową jednostkę ciężkiej kawalerii.
Najważniejsze w graniu Bizancjum będzie założenie religii. Bez niej nie ma sensu grać tą cywilizacją. Religia sprawi, że nasze jednostki będą zazwyczaj silniejsze od przeciwnika, a pokonanie dowolnej jednostki sprawi, że nasza religia będzie się rozprzestrzeniać.
A dzięki Hipodromowi możemy liczyć na stały dopływ darmowych jednostek kawalerii. Nie mniej ważne jest to, że Hipodrom generuje trzy udogodnienia (zamiast jednego). To oznacza znacznie mniej kłopotów związanych z niezadowolenia wywołanego wojnami czy brakiem surowców luksusowych.
Wszystko razem prezentuje się tak:
W pakiecie, który zadebiutuje już 24 września będą też nowe cuda i opcjonalny tryb: Dramatyczne wieki.
To rozwinięcie pomysłu wprowadzonego przez dodatek Rise and Fall - podczas rozgrywki zdobywamy punkty epoki. Zdobędziemy ich dużo, osiągniemy złoty erę. Zdobędziemy ich za mało: nasza cywilizacja wejdzie w mroczny wiek. Ten ostatni dawał też możliwość skorzystania z dodatkowych kart ustroju.
W nowym trybie mroczne wieki będą znacznie bardziej mroczne. Będzie co prawda więcej opcji żonglowania wspomnianymi kartami, ale dużo łatwiej będzie stracić miasto w wyniku buntu.