Piewcy Pustki i Hermetyczny Zakon: kto tak na prawdę rządzi światem? I po co Etiopii tylu archeologów? Odpowiedzi poznamy 23 lipca, w dniu premiery nowego dodatku do gry Civilization VI.
Ethiopia Pack to drugi dodatek należący do New Frontier Pass; przepustki sezonowej do gry Sid Meier's Civilization VI. W jej ramach gracze dostaną łącznie sześć pakietów z nowymi cywilizacjami i trybami gry.
W pierwszym - Maya & Gran Colombia Pack - były to cywilizacje Majów i Kolumbii oraz tryb apokalipsy. Co będzie teraz?
Nowy tryb - opcjonalny - to Tajne Stowarzyszenia.
Do wyboru są cztery, takie jak wspomniane Piewcy Pustki, Hermetyczny Zakon czy Pakt Sangwiniczny z wampirami. Przystąpienie do jednego z nich odblokowuje unikalnego gubernatora z potężnymi bonusami mocno zmieniającymi całą rozgrywkę.
Kolejna nowość to pakiety Teddy Roosevelt i Catherine De Medici Persona, czyli zmiany w wyglądzie tych przywódców cywilizacji i - cop ma przynajmniej jakiś wpływ na rozgrywkę - nowymi premiami do gry.
I wreszcie nowa cywilizacja: Etiopia pod przywództwem Menelika II. Jego umiejętność to Rada Ministrów, co oznacza dodatkową kulturę i wiarę z miast położonych na wzgórzu,
Unikalna umiejętność Etiopii to Dziedzictwo Aksum, czyli dodatkowe punkty wiary z zasobów. Wiara przyda się nie tylko do kupowania misjonarzy i apostołów (to może robić każda cywilizacja w grze) - grając Etiopią za wiarę kupimy muzea archeologiczne i jednostkę archeologów.
Etiopia może też budować kościoły skalne dające kolejne punkty wiary.
Unikalna jednostka bojowa tej nacji to kawaleria oromska zastępująca kawalerię courserską - jest od niej silniejsza, ma większy zasięg widzenia, a wzgórza jej nie spowalniają.
Etiopia wydaje się być świetną cywilizacją do walki o zwycięstwo religijne, a także kulturalne (w późniejszej fazie rozgrywki kościoły skalne dają też punkty turystyki, możemy mieć więcej muzeów archeologicznych, etc).