Tesselacja, DirectX 11, 3D Vision Surround, PhysX, interaktywny ray-tracing – dużo trudnych słów, ale efekt połączenia tego wszystkiego: rewelacyjny.
Jak zapewniają przedstawiciele Nvidi, nowe karty mają zapewnić graczom niespotykane wcześniej atrakcje. Flagowy model – GeForce GTX 480 – zaprojektowano przede wszystkim pod kątem najwyższej wydajności w dziedzinie tesselacji (to wypełnianie powierzchni lub przestrzeni za pomocą powtarzającego się motywu), graficznej operacji geometrycznej wprowadzonej w platformie DirectX 11 firmy Microsoft.
W połączeniu z funkcją 32-krotnego wygładzania krawędzi efekt powinien być rzeczywiście niesamowity.
W sumie GTX 480 umożliwia wyświetlanie ponad 764 milionów pikseli na sekundę w rozdzielczościach full HD (1080p), co przekłada się na granie w rozdzielczości 5760x1080.
– Stworzyliśmy platformę DX11 dla systemu Windows7 z natywną obsługą GPGPU, tesselacji oraz usprawnionych obliczeń wielowątkowych. Firma NVIDIA wykorzystała wszystkie te możliwości, tworząc układ GTX480 ze skalowalną architekturą tesselacyjną w środowisku wielordzeniowym, dzięki któremu branża gier komputerowych osiągnie nowy poziom jakości i wydajności.
Pierwsze karty z serii 470/480 są już dostępne. Ceny: od 1500 do 1999 zł. Właściwie to jest ich nawet całkiem sporo: Zotac, MSI, Palit. Na razie wszystkie mają podobne parametry, ale w niedługim czasie pojawią się pewnie podkręcone modele z Fermi.