

Z linii montażowej warszawskiej FSO zjeżdżają ostatnie egzemplarze chevroleta aveo. Zakład szykuje się do "zamrożenia” produkcji i masowych zwolnień. Jak dowiedziało się "Polskie radio”, od pierwszego marca pracę może stracić nawet 1200 osób.

Według planów fabryka miała produkować 100 tys. aut rocznie. Jak się okazało, w przeciągu trzech lat z zakładu wyjechało niewiele ponad 100 tys. pojazdów. Z końcem lutego FSO kończy zamówienie na 5000 aut marki Chevrolet Aveo.
Na nowe samochody nie ma zamówień, dlatego fabryka planuje wstrzymać działalność do czasu zakończenia rozmów z potencjalnymi inwestorami z Chin i Indii. Nieoficjalnie mowa o hinduskiej firmie Mahindra i chińsiej Cherry.
Fabryka Samochodów Osobowych działa od 1951 roku. W ubiegłym roku fabryka wyprodukowała 45 tys. aut i zespołów montażowych do lanosa.