Prace na drogach 16 powiatów będą kosztowały 186,5 mln zł i zakończą się w przyszłym roku
- To jedyne tego rodzaju przedsięwzięcie w Polsce. Powiaty domówiły się i złożyły jeden wspólny projekt. Pokazali, że rodzina samorządowa potrafi się dogadać, a nam ułatwili pracę - stwierdza Grabczuk.
- Wybraliśmy te drogi, których przebudowa jest najbardziej potrzebna z punktu widzenia województwa. Trasy powiatowe są ważnym uzupełnieniem dla dróg wojewódzkich i krajowych. Chcemy żeby powstały alternatywne połączenia m. in. do metropolii lubelskiej czy miejsc atrakcyjnych turystycznie - tłumaczy Pikula. Dodaje: - Mam nadzieję, że po realizacji projektu unikniemy zarzutów, że nie uzyskaliśmy efektu globalnego.
Wybudowane lub przebudowane będą fragmenty następujących tras:
* Bełżyce – Strzeszkowice,
* Radawiec – Radawczyk,
* Księżpol – Obsza,
* Dryszczów – Holendry – Dubienka,
* Ostrzyca – Izbica,
* Fajsławice – Ksawerówka,
* Wilkołaz – Urzędów – Annopol,
* Firlej –Przypisówka – Lubartów,
* Białobrzegi – Kock,
* mała obwodnica miasta Łuków,
* Przewłoka – Dębowa Kłoda,
* Oblasy –Janowice,
* Wąwolnica – Poniatowa,
* Brzostówiec – Paskudy,
* Kąkolewnica Wschodnia – Rudnik – Wygnanka,
* Zalesie – Brzeziczki,
* Bystrzejowice – Chmiel,
* Minkowice – Krępiec,
* Połczyn – Trawniki – Kol.Dobryniów,
* Zubowicach –Przewale – Tyszowce,
* Tyszowce – Łaszczów,
* Łaszczów – Zimno,
* Włodawa (ulice Kraszewskiego, Zabagonie, Waligóry, Żołnierzy WiN i ul.Ogrodowa),
* Wólka Łabuńska – granica powiatu zamojskiego,
* Płoskie – Żdanów,
* droga krajowa nr 17 do drogi krajowej nr 48 w Rykach i Dęblinie