W okolicy węzłów Bogucin i Sielce ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową. Usuwane są kolizje z obcymi instalacjami, układane rurociągi kanalizacyjne.
Na odcinku pomiędzy węzłami Bogucin–Dąbrowica, wykonawca prowadzi rozbiórkę domów, przekładkę instalacji podziemnych kolidujących z przebiegiem trasy. – Trwają prace przy odhumusowaniu terenu i wycince drzew.
Prowadzone są prace ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie. Największy "ruch” panuje na odcinku przechodzącym przez dolinę Ciemięgi.
Od dziś, od godz. 14, ruch z obecnej DK17 na wysokości Panieńszczyzny zostanie przełożony na drogę objazdową.
W miejscu, gdzie droga ekspresowa przetnie obecną DK17, powstanie wiadukt w ciągu drogi krajowej nad S17 – dodaje Nalewajko.
Zadanie nr 3, Dąbrowica–Lubartów, i numer 4, Lubartów–Witosa, wykona firma Dragados. Inwestor zapewnia, że jeszcze w tym roku powinni się rozpocząć prace geodezyjne i ziemne.
Na najbardziej zaawansowanym odcinku Witosa–Piaski prowadzone są prace związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik.
Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask (kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach), jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce i prawą jezdnię od granic Lublina prawie aż do rogatki świdnickiej.
Przed samym skrzyżowaniem z al. Lotników Polskich kierowcy jadący w kierunku Piask wracają na prawą jezdnię by zachować możliwość skrętu do Świdnika.
O prawo do prowadzenia Miejsc Obslugi Podróżnych na tym odcinku ubiegają się światowe koncerny – STATOIL, Shell, Polski Koncern Naftowy ORLEN, LOTOS oraz BP.