Na pierwszym zadaniu, jadąc od Warszawy, pomiędzy węzłami Sielce – Bogucin w dalszym ciągu trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża i układanie specjalnych siatek geosyntetycznych pod nasypy, które zapobiegają obsuwaniu ziemi.
– W okolicy węzła Bogucin ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową, a w okolicy węzła Sielce na skraju jezdni ustawiono betonowe zapory.
Od początku inwestycji na tym odcinku przewieziono ponad 85,5 tys. wywrotek (każda o masie 18 ton ładunku) gruntu i piasku. Czyli ponad półtora miliona ton.
Usunięto blisko 322 tys. m. sześciennych urodzajnej ziemi, w miejscach wymiany gruntu wybrano blisko 106 tys. m. sześciennych gruntu o słabej nośności zastępując go ponad 117 tys. m. sześciennych odpowiedniego materiału.
Na odcinku numer 2, Bogucin – Dąbrowica, pracują geodeci. Prowadzona jest również rozbiórka domów i przekładane są instalacje podziemne kolidujące z przebiegiem trasy.
Trwają wreszcie prace przy odhumusowaniu terenu i wycince drzew. Ruszyły też roboty ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie.
– Budowany jest objazd na wysokości Baraku, gdzie droga ekspresowa będzie przecinała obecną DK17. W tym miejscu powstanie wiadukt. Przełożenie ruchu planowane jest na początek października, a objazd będzie obowiązywał niemal do zakończenia prac przy tym odcinku – dodaje Krzysztof Nalewajko.
Na odcinku Dąbrowica – Lubartów drogowcy czekają na zakończenie formalności.
– Oczekujemy na wydanie decyzji ZRID. 23 maja złożyliśmy wniosek do Urzędu Wojewódzkiego – dodaje Nalewajko. – 12 sierpnia ogłosiliśmy wybór najkorzystniejszej oferty na realizację tego odcinka. Wygrało konsorcjum FCC Construccion i Erbud, które wyceniło prace na blisko 490,6 mln zł. Dokumentacja przetargowa trafiła do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Podobnie rzecz ma się w przypadku zadania nr 4, Lubartów – Witosa. 14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1, od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. Otrzymaliśmy decyzję ZRID na pozostałą część – wyjaśnia rzecznik. – Otwarto oferty zainteresowanych wykonawców i trwa ich sprawdzanie.
Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku nr 5, Witosa – Piaski. Prowadzone są tu prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych. Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask.
Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce.
– W połowie przyszłego tygodnia z ruchu wyłączona zostanie prawa jezdnia od granic Lublina prawie do rogatki świdnickiej. Tuż przed samym skrzyżowaniem z al. Lotników Polskich kierowcy jadący w kierunku Piask będą wracać na prawą jezdnię. by mogli skręcić do Świdnika.