Władze województwa celują w bogatych mieszkańców Polski. Chcą żeby odpoczywali u nas w weekendy i zostawiali tu pieniądze.
- To będzie pierwsza w historii naszego regionu taka akcja - podkreślał na dzisiejszej konferencji prasowej Krzysztof Grabczuk marszałek województwa. Dodał: - Zaniedbania jeśli chodzi o turystyczną promocję Lubelszczyzny są dość duże.
Urzędnicy chcą to naprawić i zaczynają od filmu, który zobaczą widzowie TVN24, TVN Turbo i TVN Style. - Te programy oglądają ludzie majętni i chętnie podróżujący. Namówimy ich żeby przyjechali na Lubelszczyznę na weekend - tłumaczy Grabczuk.
- W reklamówce precyzyjnie pokażemy co warto zobaczyć np. Lublin, Wisłę, Kazimierz, Zamość oraz jak aktywnie spędzić czas np. jeżdżąc na koniach czy kładach. Nasz region jest idealny na 2-3 dniową wycieczkę - mówi Jan Matysik prezes agencji reklamowej Cumulus, która właśnie kończy pracę nad reklamówką.
"Lubelskie świetnie na weekend” - takie hasło pojawi się na ekranach telewizorów. - Im hasło jest krótsze tym łatwiej je przeczytać i zapamiętać - argumentuje Matysik.
Cumulus dostał z kasy województwa 25 tys. zł za produkcję filmu w dwóch wersjach: 30 i 9 dziewięciosękudowej. Emisja w telewizji pochłonie 300-400 tys. zł (trwają negocjacje). Reklamówka będzie pokazywana od początku czerwca w godz. 18-24, planowanych jest 175 emisji.
- Sukcesem będzie jeśli po kampanii reklamowej zwiększą się dochody w hotelach i restauracjach - stwierdza Grabczuk.
Władze województwa chcą też wspólnie z Lubelską Regionalną Organizacją Turystyczną opracować strategię rozwoju i promocji turystyki w naszym regionie. W parze z tym poszły zmiany personalne w Urzędzie Marszałkowskim: z Departamentu Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej odszedł Jerzy Zarębski i jego zastępca. Nie mieli dobrej opinii u przełożonych.