Wspólna marka województwa i Lublina, wspólne starania o rządowe i unijne pieniądze, wspólna promocja i tylko lotniska dwa, choć też niekoniecznie. To wspólne ustalenia prezydenta Lublina i Zarządu Województwa Lubelskiego.
Prezydent i marszałek są zgodni, że w tej chwili najważniejsze jest otwarcie na świat. – Chcemy się wspierać w budowie lotnisk – mówi Edward Wojtas, marszałek województwa. – To nie jest tak, że województwo chce portu lotniczego w Niedźwiadzie, a Lublin w Świdniku. Obie koncepcje się nie wykluczają.
Jednocześnie marszałek zapowiedział, że jeśli najnowsze ekspertyzy stwierdzą, że Świdnik może być pełnowartościowym portem lotniczym, województwo jest skłonne odstąpić od projektu budowy lotniska w Niedźwiadzie. – Czasami trzeba zmienić decyzję.
To nie wszystkie ustalenia. – Wspólnie opracujemy strategię promocji Lubelszczyzny ze szczególnym uwzględnieniem stolicy województwa – zapowiedział Wojtas.
Promocja ma się zacząć od wspólnej marki. – Chcemy, żeby województwo funkcjonowało w promocji zagranicznej jako „Lublin Region”, a nie „Lubelskie”, jak dotychczas – tłumaczył Andrzej Pruszkowski, prezydent Lublina. – Wtedy będzie to promocja i miasta, i regionu. Ustalimy jedną stylistykę graficzną i kolorystykę. To na pewno da lepszy efekt.
Szefowie samorządu miejskiego i wojewódzkiego ustalili także, że będą się razem starać o pieniądze na kulturę. – Chodzi o Teatr Stary i Teatr w Budowie – mówi Pruszkowski. – Trzeba te dwie sprawy dociągnąć do końca.