Zwycięzcy przetargów zaprojektują a potem zbudują trasę ekspresową z Kurowa do Warszawy.
Nowy odcinek będzie się zaczynał w Wiązownej, tuż za obecnym lądowiskiem aeroklubu "Góraszka” i poprowadzi do istniejącego już odcinka ekspresówki, czyli obwodnicy Garwolina. Na tej trasie zaprojektowano bezkolizyjne węzły drogowe Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów, Kołbiel oraz Lipówki. Najważniejszy jest węzeł Kołbiel, który definitywnie zlikwiduje dokuczliwe korki.
Koncepcję odcinka od Garwolina do węzła Kurów Zachód opracowała firma Sudop Polska. Planowana droga S17 między Garwolinem a granicą województw mazowieckiego i lubelskiego na znacznej długości pokrywa się z obecnym przebiegiem "17”. Ominie jednak takie miejscowości jak Gończyce, Trojanów oraz Żabianka. Na odcinku o długości 24,7 km zaplanowano trzy bezkolizyjne węzły drogowe: Górzno, Gończyce i Trojanów, umożliwiające wjazd na drogę ekspresową.
Realizacja drogi ekspresowej S17 na tych odcinkach planowana jest na lata 2015–2017. – Nowa droga przejmie uciążliwy ruch tranzytowy z obecnej drogi krajowej nr 17 oraz, w połączeniu z innymi odcinkami drogi S17, znacznie skróci czas przejazdu między stolicą a Lublinem i Piaskami – dodaje Nalewajko.
Jeszcze w tym roku mają zostać ogłoszone przetargi na oba odcinki. Tym razem drogowcy zastosują nowy tryb, czyli "projektuj i buduj”. – Oznacza to, że inwestycji najpierw opracuje projekt budowlany i wykonawczy, uzyska wymagane decyzje i zezwolenia, a następnie wybuduje drogę ekspresową – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko.