Najbardziej ruchliwa w regionie droga wojewódzka nr 835 ma dobrą passę. W maju lub czerwcu zakończy się remont odcinka z Piotrkowa do Lublina, zaś jeszcze w tym roku, lub na początku przyszłego, mają ruszyć prace na zdegradowanym, blisko 30-kilometrowym, fragmencie od Biłgoraja do granicy z woj. podkarpackim.
"835" przez kilka ostatnich lat jest odnawiana etapami. Najpierw zmodernizowano odcinek Wysokie-Biłgoraj. Potem ruszyły prace na 17-kilometrowym fragmencie od Wysokiego do Piotrkowa. Ten remont kosztował 64 miliony złotych. Teraz kończą się roboty na odcinku Piotrków-Lublin. Remont tego, blisko 16-kilometrowego, to kolejne 92 miliony złotych.
Jednak bolączką drogi 835 jest niespełna 30-kilometrowy odcinek od Biłgoraja, przez Tarnogród, do granicy z woj. podkarpackim. – Remont tej części "835" jest dla nas priorytetem. Przypomnę, że "835" to najbardziej obciążona droga wojewódzka w regionie – mówi Michał Mulawa, przewodniczący Sejmiku Województwa Lubelskiego.
Plan zakłada, że Zarząd Dróg Wojewódzkich jeszcze w tym roku zdobędzie wszystkie niezbędne zgody środowiskowe i budowlane. Szybko ma być także rozpisany przetarg, aby najwcześniej jesienią, lub wiosną 2020, zwycięska firma mogła wejść na plac budowy. Droga ma zostać wykonana w standardzie drogi głównej-przyspieszonej, z chodnikami, poboczami oraz ścieżką rowerową na całej długości i możliwością obsługi 40-tonowych zestawów ciężarowych. Fragmentami ma mieć przekrój 2+1, umożliwiający wyprzedzanie pod górę.
Michał Mulawa zapewnia, że Zarząd Województwa dysponuje środkami na remont tego dość długiego odcinka. – Na ten cel mamy zagwarantowane 160 milionów złotych. Będziemy się również starać o dodatkowe środki, oszczędności w ramach RPO – dodaje Michał Mulawa.
Pozostaje jednak pytanie, co z odcinkiem "835" na terenie województwa podkarpackiego. – Jesteśmy cały czas w kontakcie z Podkarpackim Urzędem Marszałkowskim. W najbliższym czasie remont przejdzie 17-kilometrowy odcinek Przeworsk-Sieniawa. Pozostaje tylko kwestia fragmentu od Sieniawy do granicy województwa. Cały czas rozmawiamy o tym z marszałkiem podkarpackim Władysławem Ortylem – dodaje Michał Mulawa. - Po remoncie ta droga będzie pełnić ważną rolę gospodarczą dla firm, rolników działających na południu województwa – dodaje przewodniczący Sejmiku. Nie jest tajemnicą, że o remont "835" mocno lobbowała firma meblarska Black Red White, posiadająca fabrykę pod Biłgorajem.
Plan zakłada, że remont "835", od Biłgoraja do granicy województwa potrwa dwa lata. Najpóźniej w 2021 roku cały odcinek "835" od Lublina do granicy z woj. podkarpackim, a być może z Przeworskiem, ma być wyremontowany. Tym samym byłoby to najszybsze połączenie z A4 i Bieszczadami oraz alternatywa dla S19 Lublin – Rzeszów.