

Od dziś kierowcy mogą korzystać z wiaduktu wybudowanego w ciągu drogi wojewódzkiej 747 w Konopnicy. Tym samym wykonawca zachodniej obwodnicy Lublina będzie mógł rozebrać tymczasowy objazd i zbudować brakujący fragment jezdni drogi ekspresowej pod wiaduktem.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę


Na przełomie lipca i sierpnia zniknie ostatni z tymczasowych objazdów. – Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego uruchomił w środę, 20 lipca, procedurę odbioru i dopuszczenia do użytkowania wiaduktu nad budowaną obwodnicą Lublina na przedłużeniu ul. Wojciechowskiej – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przypomnijmy, że kierowcy korzystają już z trzech wiaduktów nad budowaną S19. Na węźle Lublin Szerokie w Płouszowicach w ciągu drogi wojewódzkiej 830 prowadzącej do Nałęczowa oraz wjac Maryninie i Tereszynie na drogach lokalnych.
Umowę na realizację zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19 podpisano 29 października 2014 roku, a kierowcy skorzystają z niej jeszcze w tym roku. Dwujezdniowa droga z dwoma węzłami komunikacyjnymi wyprowadzi ruch tranzytowy z ulic miasta ułatwiając przejazd z Warszawy i Białegostoku w kierunku Rzeszowa. Wartość całej inwestycji to ok. 620 mln zł, z czego prace budowlane to ok. 242 mln zł. Realizacja inwestycji jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.