125 osób znajdzie pracę przy obsłudze kierowców, którzy będą jeździć ekspresówką S17. Będą pracować m.in. na stacji BP i McDonald's w Markuszowie. Niestety wciąż jest problem z wydzierżawieniem dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych.
– Teraz czekamy na odbiory techniczne i budowlane. Chcielibyśmy ruszyć jeszcze przed końcem roku – mówi Magdalena Kandefer-Kańtoch, rzecznik prasowy BP Polska. – Na dwóch naszych stacjach w Markuszowie zatrudnimy w sumie 45 osób. Właśnie przechodzą szkolenia – dodaje rzecznik.
BP prowadziło rekrutację za pośrednictwem swojej strony internetowej. Inną strategię wybrał McDonald's. Restauracja szukała chętnych do pracy w Markuszowie, m.in. za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w Puławach. – McDonald's zatrudni w sumie 80 osób – mówi Henryk Soboń, zastępca dyrektora PUP w Puławach.
– Otwarcie obu naszych lokali w Markuszowie nastąpi przed świętami. Z budową na pewno zdążymy, ale pozostaje jeszcze kwestia formalnych odbiorów, pozwoleń na użytkowanie. Dlatego nie możemy dziś podać precyzyjnej daty – mówi Dominik Szulowski z biura prasowego McDonald's Polska.
W obu lokalach zatrudnienie znajdzie około 80 osób. – Wstępna rekrutacja została już przeprowadzona. Przyjęte osoby są właśnie szkolone, ale być może po otwarciu pojawi się jeszcze możliwość zatrudnienia dodatkowych osób. Zainteresowani powinni wówczas aplikować bezpośrednio w restauracjach – dodaje Szulowski.
Problem z MOP-ami
Niestety na dwóch kolejnych MOP przy S17, w Wierzchowiskach i Janówku, na razie nie ma szans na dzierżawcę i pracę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie już dwukrotnie, bezskutecznie, ogłaszała przetarg na te miejsca.
Także GDDKiA buduje przy S17. Powstają obwody utrzymania ruchu. – Będą to w sumie trzy obiekty, jeden w Kurowie oraz dwa w Dysie koło Lublina. Na terenie obwodów powstają budynki z pomieszczeniami dla pracowników obwodu, a w Dysie także na potrzeby Regionalnego Centrum Zarządzania Ruchem – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
W Dysie będzie się centrum dowodzenia S17. – To z tego miejsca będzie prowadzony monitoring ruchu nie tylko na obecnie budowanej drodze ekspresowej, ale i na kolejnych odcinkach w naszym regionie – dodaje K. Nalewajko.
Oprócz tego powstają wiaty do składowania soli drogowej, garaże, magazyny, zaplecze techniczne, parkingi. Łączny koszt budowy wyniesie ok. 43 mln zł. – Nie możemy w tej chwili odpowiedzieć czy zostaną zatrudnieni nowi pracownicy – dodaje K. Nalewajko. Przypomnijmy jednak, że przez najbliższe 6 lat za odśnieża nie całego, 70-kilometrowego odcinka S17, będą odpowiedzialne dwie firmy zewnętrzne, które zapewne także będą poszukiwać pracowników.
Współpraca: Marek Wieczerzak