![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Ul. Romera w Lublinie (fot. Google Street View)](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2016/2016-07/a15dfe86205887d1b32cec6eaf48937f.jpg)
Do przebudowy ul. Romera szykuje się Zarząd Dróg i Mostów, który zamawia projekt inwestycji. Z jezdni wydzielone będą pasy do skrętu w lewo, powstanie też ścieżka rowerowa.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
![Artykuł otwarty](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/open-article.png)
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Kompletna dokumentacja projektowa powinna być gotowa nie później niż 12 grudnia. Mając takie projekty miasto będzie mogło ogłosić przetarg na przebudowę drogi. Jest to nie tylko jedna z głównych tras prowadzących nad Zalew Zemborzycki, bo znaczenie ulicy rośnie wraz z rosnącymi dalej, przy ul. Nałkowskich, nowymi blokami w pobliżu zalewu.
Projekt dotyczyć ma przebudowy całej ul. Romera, zarówno tej wąskiej części, jak też dwujezdniowej, prowadzącej do ul. Diamentowej. W sumie odnowione ma być 1400 m drogi. W wytycznych dla projektanta miasto żąda, by na skrzyżowaniach z ulicami podporządkowanymi wydzielone zostały specjalne pasy do skrętu w lewo. Przystanki komunikacji miejskiej mają być schowane w zatokach.
Nienaruszalna ma być zachodnia strona ulicy, ta wzdłuż domów jednorodzinnych stojących przy Bystrzycy. Zarząd Dróg i Mostów wprost zastrzega, że nie można ingerować tu w krawędź jezdni oraz konstrukcję chodników i zjazdów indywidualnych.
Po stronie wschodniej, (czyli w pobliżu bloków) miasto każe przewidzieć jak najwięcej miejsc parkingowych, a projektant ma rozważyć umieszczenie takich parkingów w odsuniętych od jezdni zatokach.
Ważną zmianą będzie też ścieżka rowerowa. Na dwujezdniowym odcinku ul. Romera trasy dla jednośladów mają być zaprojektowane po obu stronach ulicy. A na dalszym odcinku tylko po stronie osiedla. Jednocześnie w wymaganiach dla projektanta znalazł się zapis o odnogach ścieżki, które mają przechodzić na drugą stronę jezdni i biec prosto do kładek przerzuconych nad Bystrzycą.
Dokumentacja uwzględniać ma również przebudowę obu sygnalizacji świetlnych: tej na skrzyżowaniu z Diamentową i tej znajdującej się niżej, przy skrzyżowaniu z ul. Nałkowskich. Urządzenia mają być ze sobą zsynchronizowane.