

Do przebudowy ul. Romera szykuje się Zarząd Dróg i Mostów, który zamawia projekt inwestycji. Z jezdni wydzielone będą pasy do skrętu w lewo, powstanie też ścieżka rowerowa.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę


Kompletna dokumentacja projektowa powinna być gotowa nie później niż 12 grudnia. Mając takie projekty miasto będzie mogło ogłosić przetarg na przebudowę drogi. Jest to nie tylko jedna z głównych tras prowadzących nad Zalew Zemborzycki, bo znaczenie ulicy rośnie wraz z rosnącymi dalej, przy ul. Nałkowskich, nowymi blokami w pobliżu zalewu.
Projekt dotyczyć ma przebudowy całej ul. Romera, zarówno tej wąskiej części, jak też dwujezdniowej, prowadzącej do ul. Diamentowej. W sumie odnowione ma być 1400 m drogi. W wytycznych dla projektanta miasto żąda, by na skrzyżowaniach z ulicami podporządkowanymi wydzielone zostały specjalne pasy do skrętu w lewo. Przystanki komunikacji miejskiej mają być schowane w zatokach.
Nienaruszalna ma być zachodnia strona ulicy, ta wzdłuż domów jednorodzinnych stojących przy Bystrzycy. Zarząd Dróg i Mostów wprost zastrzega, że nie można ingerować tu w krawędź jezdni oraz konstrukcję chodników i zjazdów indywidualnych.
Po stronie wschodniej, (czyli w pobliżu bloków) miasto każe przewidzieć jak najwięcej miejsc parkingowych, a projektant ma rozważyć umieszczenie takich parkingów w odsuniętych od jezdni zatokach.
Ważną zmianą będzie też ścieżka rowerowa. Na dwujezdniowym odcinku ul. Romera trasy dla jednośladów mają być zaprojektowane po obu stronach ulicy. A na dalszym odcinku tylko po stronie osiedla. Jednocześnie w wymaganiach dla projektanta znalazł się zapis o odnogach ścieżki, które mają przechodzić na drugą stronę jezdni i biec prosto do kładek przerzuconych nad Bystrzycą.
Dokumentacja uwzględniać ma również przebudowę obu sygnalizacji świetlnych: tej na skrzyżowaniu z Diamentową i tej znajdującej się niżej, przy skrzyżowaniu z ul. Nałkowskich. Urządzenia mają być ze sobą zsynchronizowane.