Jedna z lubelskich agencji reklamowych wycofała się z wynajęcia billboardów na ateistyczne hasła. Mimo to akcja ruszy.
– W rozmowie telefonicznej usłyszałam, że powodem tej decyzji jest współpraca agencji ze środowiskami prawicowymi i kościołem – wyjaśnia Dorota Wójcik, prezes fundacji.
Modart Outdoor podaje inny powód. – Fundacja nie dostarczyła w terminie do 15 września) podpisanego formularza zamówienia. Dlatego w dniu 17 września nośniki zostały wynajęte innemu reklamodawcy – tłumaczy przedstawiciel agencji.
Lubelska Fundacja Wolność od Religii jest współorganizatorem pierwszej w Polsce billboardowej kampanii ateistycznej. Plakaty z hasłami "Nie wierzysz w Boga? Nie jesteś sam” i "Nie zabijam, Nie kradnę. Nie wierzę…” najpierw pojawią się w Lublinie, potem w innych miastach w Świebodzinie, Częstochowie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.
Prezes fundacji nie chce zdradzać, w których częściach miasta pojawią się billboardy. Wiadomo jedynie, że 1 października pojawi się tylko jeden billboard. Dwa kolejne – dopiero 16 października.
– Ta druga data jest bardzo niefortunna – komentuje Sylwester Tułajew, radny miasta Lublina z PiS. Chodzi o to, że 16 października to Dzień Papieża Jana Pawła II – święto ustanowione przez Sejm na rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.
Organizatorzy akcji zapewniają, że "papieski dzień” nie był wybrany celowo. – Agencje rozliczają się w odstępach dwutygodniowych i właśnie tego dnia nośniki będą wolne – tłumaczy Dorota Wójcik.
Projekty billboardów, które zamówiła Fundacja Wolność od Religii.