Ponad 417 mln zł pochłonie modernizacja ok. 50-kilometrowego odcinka linii kolejowej E20 między Białą Podlaską a Terespolem. W środę w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowę na zaprojektowanie i realizację prac.
– Nie ma tygodnia, w którym nie podpisywalibyśmy nowych kontraktów – mówił goszczący wczoraj w Lublinie wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel. Podkreślił, że w ramach aktualnej edycji Krajowego Programu Kolejowego na inwestycje przeznaczonych zostanie w sumie 66 mld zł. W naszym regionie te pieniądze trafią m.in. na rozpoczęte już modernizacje linii nr 7 z Lublina do Warszawy oraz linii nr 68 ze stolicy województwa do Stalowej Woli.
– Podpisywane umowy już przynoszą utrudnienia dla pasażerów i przewoźników, ale pokazują, że realizacja programu trwa – dodał Bittel.
Kolejnym odcinkiem, który w najbliższym czasie zostanie zmodernizowany jest fragment linii E20 od Białej Podlaskiej do Terespola. – Pozwoli nam to zakończyć roboty na linii mającej wielkie znaczenie dla ruchu lokalnego i europejskiego – zaznaczył Arnold Bresch, członek zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną stacje w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu oraz przystanek Biała Podlaska Rozrządowa. Wybudowane zostaną tam nowe perony, pojawią się na nich nowe ławki, oświetlenie, nowoczesny system nagłośnienia, tablice informacyjne oraz monitoring. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wzdłuż linii powstanie wiadukt na drodze wojewódzkiej nr 812 łączącej Białą Podlaską ze stolicą województwa, zmodernizowanych zostanie także 18 przejazdów kolejowych.
Prace projektowe mają rozpocząć się w tym roku, a cała inwestycja ma zostać ukończona do sierpnia 2020 roku. Jej całkowity koszt wyniesie 417,5 mln zł, z czego blisko 355 mln zł pochodzi z unijnego dofinansowania.