Osiedla mieszkaniowe z energią pozyskiwaną ze słońca, zakłady produkujące urządzenia do zastosowania w ekologii i energetyce alternatywnej, produkcja ekologicznej żywności - tak może wyglądać i tym się reklamować nasz region w 2020 r.
- Nie ma potrzeby zabiegać o Kazimierz Dolny, Lublin czy Zamość. Marszałek powinien zadbać o rozwój całego regionu - mówił Jacek Prześluga. I zaproponował, żeby Lubelszczyzna budowała wizerunek "Ekopolis” na wzór kalifornijskiej "Doliny Krzemowej”.
To oznacza budowę ekologicznych wsi i miejskich osiedli z np. bateriami słonecznymi i ograniczonym wjazdem dla samochodów, promowanie przedsiębiorstw produkujących ekologiczną żywność czy urządzenia do zastosowania w energetyce alternatywnej (np. kolektory słoneczne).
- Nie chodzi o likwidowanie istniejących fabryk. Szukajcie specjalizacji w tym co już macie i co będzie robić. W Hołownie powstała wieś rumiankowa, to genialny pomysł. Co zrobiliście żeby świat się o tym dowiedział? Miejcie ambicję być najbardziej rozpoznawalnym regionem w kraju - apelował Prześluga. Lubelszczyzna ma kusić nadbużańskimi przestrzeniami, ekoturystyką, ekologicznym style życia.
- Czekamy na informację od naszych gości czy ta wizja im odpowiada - mówi Piotr Franaszek szef Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim.
Na pewno w tym roku władze województwa pomogą przy imprezach, które wpisują się w wizję "Ekopolis” m. in. Land Art Festiwal czyli sztuki ziemi czy Smaków Lubelszczyzny.
Prześluga pracował dla posła Janusza Palikota (PO). Przyznaje, że pomagał mu m. in. przy kampanii dotyczącej odwołania komendantów lubelskiej policji oraz w starcie bloga. Prasowi komentatorzy twierdzą, że podpowiadał Palikotowi przy jego głośnych kontrowersyjnych przedsięwzięciach. Franaszek (związany z PO) zapewnia nas, że nie miało to znaczenia przy wyborze firmy Prześlugi. Za zlecenie Look At dostała 53 tys. zł brutto).