Dziennik budowy. Pomyślnie wypadły testy obciążeniowe nowych wiaduktów w ciągu ul. Grygowej. Droga rozbudowana o drugą jezdnię powinna być otwarta dla ruchu najpóźniej w maju. Nieco dalej trwa montaż sieci trakcyjnej dla trolejbusów oraz budowa nowej sygnalizacji świetlnej koło Castoramy
Wytrzymałość wiaduktów sprawdzano załadowanymi samochodami ciężarowymi, a inżynierowie sprawdzali o ile ugięła się żelbetowa konstrukcja. – Testy wypadły dobrze – przekonuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta, chociaż zastrzega, że na oficjalny raport z pomiarów trzeba poczekać około półtora tygodnia.
Na dokończenie budowy wartej 70 mln zł zostały już tylko dwa tygodnie. Wykonawca (warszawski Budimex) powinien się z tym uporać do końca marca, bo taki termin ma wpisany do umowy. Według Ratusza wszystko powinno być gotowe na czas, bo niewiele pozostało do zrobienia. – Na jezdniach brakuje tylko ostatniej warstwy nawierzchni, części barier i barierek oraz fragmentów drogi rowerowej – dodaje Kieliszek. Na koniec zostanie już tylko zasianie trawy.
Otwarcie w maju
Jak prędko uda się otworzyć rozbudowaną ul. Grygowej? – Po zakończeniu prac zbierze się komisja odbiorowa, która wykonane prace pod kątem jakości i zgodności z dokumentacją. Jeżeli nie będzie usterek, to dokumentacja zostanie przekazana do nadzoru budowlanego, który wydaje pozwolenie na użytkowanie obiektu. Ulica może być otwarta dla ruchu najpóźniej w maju.
Przed rozbudową ul. Grygowej miała tylko jedną jezdnię przebiegającą po zdegradowanym wiadukcie nad torami kolejowym. Wiosną będą tutaj dwie jezdnie, a zamiast jednego długiego wiaduktu są cztery krótsze. Nad jezdnią powieszono sieć dla trolejbusów, które będą mogły wracać do zajezdni MPK od strony ul. Metalurgicznej.
Nowa sieć latem
Równocześnie (choć w ramach innego zlecenia) powstaje nowy odcinek sieci trolejbusowej, który umożliwi przejazd „pod drutami” od przystanku Mełgiewska WSEI aż do ul. Grygowej. Instalacja będzie montowana na istniejących już słupach, dostawić trzeba zaledwie dziewięć, a wykonawca (lubelska firma Elpie) ma na wszystko czas do końca czerwca. Umowa z miastem opiewa na 4,9 mln zł i obejmuje także montaż dodatkowej sygnalizacji świetlnej koło Castoramy, gdzie prace są już mocno zaawansowane.
Co z komunikacją?
Otwarcie dla ruchu ul. Grygowej sprawi, że możliwe stanie się przywrócenie starych tras niektórych linii autobusowych oraz przywrócenie zjazdowej linii trolejbusowej 909. Czy należy się tego spodziewać? – Jeszcze nie zapadły decyzje w tym zakresie – stwierdza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.