Parking pod Centrum Handlowym Plaza może stać się płatny. Po kieszeni dostaliby ci, którzy nic nie kupują, nie jedzą i nie oglądają, a jedynie zostawiają tu auto na cały dzień. Zmiany w parkowaniu czekają nas też przy ul. Okopowej. PKP zamknie postój szlabanami.
Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. – To jest jeszcze w fazie rozważań. Musimy zdecydować czy w ogóle pobierać opłaty, a jeśli tak, to w jakiej formie i od kiedy – dodaje dyrektor. – Wszystko rozstrzygnie się do końca marca.
Pleskot zapewnia, że jeśli opłaty zostaną wprowadzone, to w taki sposób, by nie dotknęły klientów Plazy. Pytanie tylko, kto jest klientem: czy tylko ten, co kupuje i ma paragon, czy również osoba, która nie znalazła nic dla siebie?
Dwupoziomowy parking pod Plazą jest w stanie pomieścić 700 samochodów. W zawartej z miastem umowie, na mocy której Plaza wprowadziła się na Lipową, było wiele obostrzeń dotyczących m.in. tego, co ma tam powstać i w jakim terminie. Ale nie było ani słowa, jak duża część parkingu i jak długo ma być udostępniana wszystkim za darmo.
– Nie było to przedmiotem aktu notarialnego – przyznaje Krzysztof Żórawski, dyrektor Wydziału Gospodarowania Mieniem w lubelskim Urzędzie Miasta. – Właściciel obiektu ma prawo dowolnie dysponować swoim parkingiem i nie możemy w to ingerować – dodaje.
Zmiany w parkowaniu od 1 kwietnia, czekają nas także w pobliżu budynku byłej tzw. Dyrekcji PKP przy ul. Okopowej.
– Większość terenu zostanie oddana w najem jednemu użytkownikowi. Będzie mógł on czerpać zyski z działalności parkingowej, jednocześnie będzie odpowiadał za utrzymanie terenu – informuje Bartosz Chabior, rzecznik Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Lublinie.
Chodzi głównie o uliczkę, która prowadzi od ul. Okopowej do Karłowicza (m.in. obok Galerii Smaku). W tej chwili przejazd nią jest otwarty. PKP planuje postawić z obu stron szlabany (na wysokości wyjazdu z Bigmaru i od ul. Karłowicza). Pomiędzy nimi nowy najemca będzie prowadził płatny parking. Co ważne, bezpłatnie będą mogły tam wjechać auta, których postój ma trwać krócej niż 15 minut (czyli np. klientów Galerii Smaku).
Przy wejściu głównym do budynku przewidziane jest miejsce na postój taksówek. A z drugiej strony (między budynkiem kolei a blokiem mieszkalnym) nowy dzierżawca terenu będzie mógł otworzyć dodatkowy parking. Wcześniej musi jednak dostać zgodę miasta.