Grupa Wirtualna Polska kupiła za 22 mln zł 75 proc. udziałów w serwisie nocowanie.pl – lubelskiej firmy będącej największym polskim pośrednikiem noclegowym
Nocowanie.pl to największa baza obiektów noclegowych na polskim rynku – ponad 50 tys. ofert miejsc noclegowych z kraju i wybranych miejscach za granicą. Portal działa w modelu abonamentowym. Użytkownicy serwisu mogą aktywnie oceniać obiekty noclegowe. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma zanotowała aż 8 mln zł wpływów.
– Nocowanie.pl to atrakcyjny biznes o solidnych fundamentach – stwierdza Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. Rozwoju Wirtualnej Polski Holding. – Charakteryzuje go nie tylko zwiększająca się aktywność użytkowników, ale także rosnący z roku na rok wskaźnik odnowień abonamentów. Świadczy to o wysokiej jakości oferowanych usług, co przekłada się na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów – dodaje.
Z transakcji cieszy się także lubelska firma. – Dla spółki Nocowanie.pl oznacza to tylko zmiany na lepsze – mówi Alicja Tebin, dyrektor ds. Rozwoju Produktu Nocowanie.pl. – Dzięki wsparciu Grupy Wirtualna Polska mamy możliwość wypłynięcia na jeszcze szersze niż dotychczas wody. Siedziba spółki nadal będzie mieściła się w Lublinie. Mamy ambitne plany rozwoju naszych produktów, co wiąże się m.in. z zatrudnianiem nowych osób do poszczególnych działów, przede wszystkim IT, sprzedaży i produktu – zapowiada.
Pół roku temu Grupa Wirtualna Polska przejęła firmę Enovatis, największego i najszybciej rozwijającego się agenta turystycznego online, właściciela serwisu wakacje.pl.
– Po grudniowej inwestycji w wakacje.pl uzupełniamy ofertę wyjazdów zagranicznych o segment podróży krajowych. Tutaj polskim liderem jest serwis nocowanie.pl, który zrzeszają kilkadziesiąt tysięcy obiektów – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.