
2,6 mln zł wyda w tym roku samorząd województwa na wynajem pomieszczeń. Urzędnicy obliczyli, że lepiej będzie wybudować nową siedzibę.

- Wstępnie zaplanowaliśmy pięć kondygnacji naziemnych oraz dwie podziemne, tam też znajdzie się parking - tłumaczył na dzisiejszej konferencji prasowej Jerzy Kaczmarski dyrektor Departamentu Organizacyjno-Prawnego Urzędu Marszałkowskiego. Budynek ma mieć ok. 12-15 tys. mkw. czyli dwa razy więcej niż ma teraz do dyspozycji UM.
Urzędnicy nie wiedzą na razie ile trzeba będzie wyłożyć na budowę, najpierw chcą przygotować projekt inwestycyjny. Wyliczyli natomiast, że w tym roku zapłacą 2,6 mln zł za wynajęcie pomieszczeń w sześciu niezależnych miejscach.
- Oszczędności pozwolą na spłatę kredytu zaciągniętego na budowę nowej siedziby - ocenia Kaczmarski. Dodaje, że po skupieniu wszystkich jednostek w jednym budynku poprawi się jakość pracy urzędników. Teraz korespondencję trzeba roznosić po różnych budynkach.
Pomysł inwestycji teraz pójdzie do oficjalnej akceptacji zarządu województwa, w kwietniu ocenią go radni wojewódzcy.
rp