Ul. Zana może zostać przedłużona o 1,5 kilometra od ul. Nadbystrzyckiej aż do… Nowego Światu. A to oznacza również budowę nowego mostu na Bystrzycy. Ratusz szykuje już dokumenty i chce powalczyć o unijne pieniądze na inwestycję.
Planowana droga na całej długości będzie mieć dwie jezdnie, a na każdej z nich mają być po dwa pasy ruchu. Wzdłuż jezdni przewidziane są również ścieżki rowerowe. Konieczne będzie także zaprojektowanie nowego mostu na Bystrzycy. Tuż za nim znaleźć ma się nowe skrzyżowanie. Tam przedłużona ul. Zana ma przecinać Trasę Zieloną, która będzie biegła równolegle do ul. Krochmalnej. Ma to być klasyczne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Ale nieco dalej ul. Zana ma być poprowadzona wiaduktem nad ul. Krochmalną. Miejskie plany przewidują, że będzie to mniej więcej w okolicach ul. Włościańskiej.
Do rozwiązania jest jeszcze jeden problem: przeprowadzenie drogi nad torami kolejowymi. - W tej sprawie toczą się już rozmowy z koleją - mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. - Dotyczą m.in. kwestii przeniesienia newralgicznej bocznicy biegnącej do ul. Diamentowej.
Ruch na ul. Głębokiej zapewne znacznie wzrośnie po otwarciu nowego mostu na Bystrzycy, który ma powstać wraz z przebudową i przedłużeniem ul. Muzycznej. Dla tej inwestycji miasto chce pozyskać dotację z resztek unijnych funduszy. Jeśli takie pieniądze się pojawią, to prace przy przedłużeniu Muzycznej i budowie mostu będą mogły się zacząć jesienią, a pod koniec przyszłego roku trasa miałaby być już gotowa.
W przyszłości okolice Zakładów Tytoniowych będą wyglądać inaczej, bo miasto oprócz przedłużenia ul. Zana planuje jeszcze przedłużenie ul. Dywizjonu 303 do Wrotkowskiej. W połączeniu z nowym odcinkiem ul. Zana stworzyłoby to dogodny dojazd m.in. z Bronowic na LSM.