

Znamy już wykaz utrudnień, na które muszą być gotowi kierowcy na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej z drogą wojewódzką nr 747. Należy się tu spodziewać nawet ruchu wahadłowego. Wciąż nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie zacznie się przebudowa.

Prace zaczną się wtedy, gdy miasto otrzyma od wojewody tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, a taki dokument spodziewany jest pod koniec września. Wtedy na miejscu zjawią się drogowcy, którym zostanie mało czasu, bo z całą przebudową muszą się uwinąć do końca października.
Roboty będą podzielone na kilka etapów, a najdłużej potrwa pierwszy z nich, który nie będzie jeszcze tym najbardziej uciążliwym. Przebudowa zacznie się od zwężenia al. Kraśnickiej. Nadal będzie można nią przejechać w obu kierunkach, ale miejsca będzie mniej.
Całkowicie zamknięty zostanie za to wyjazd z drogi nr 747. Kierowcom udostępniona ma być tymczasowa, szeroka na 7 m droga poprowadzona przez teren targowiska i stacji LPG. Ma ona służyć również jadącym w kierunku Bełżyc i Opola Lubelskiego. Niemożliwy będzie ponadto wjazd i wyjazd z ul. Łanowej. – Dojazd będzie przez ul. Bełżycką oraz ul. Folwarczną – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Dla pieszych zostaną wyznaczone tymczasowe przejścia.
Wszystkie te utrudnienia w ruchu powinny trwać przez około dwa lub trzy tygodnie. Później będzie jeszcze gorzej.
Wjazd w boczne drogi nadal ma być zamknięty, zaś al. Kraśnicka jeszcze bardziej zwężona i to do tego stopnia, że konieczne będzie prowadzenie ruchu wahadłowo. Ruchem kierować będą tu ręcznie drogowcy. W następnym etapie będzie niemal tak samo, tyle że al. Kraśnicka będzie zwężona z drugiej strony, ale pod koniec otwarty ma być już wyjazd z bocznych dróg.
Projekt przebudowy
Przewiduje montaż sygnalizacji świetlnej u wylotu drogi 747, poprawiony ma być też kształt samego skrzyżowania, które jest teraz szczególnie niewygodne dla kierowców wyjeżdżających z podporządkowanej drogi w kierunku Lublina. Wydzielony będzie też pas ruchu dla jadących od strony Kraśnika i skręcających w lewo w drogę wojewódzką. Sygnalizacja świetlna stanie też na skrzyżowaniu z ul. Łanową.