5 procent – tylko tyle dobrych opinii zdobył Lubelski Urząd Wojewódzki w rankingu przeprowadzonym przez rzeszowską firmę doradczą. To najgorszy wynik w całym kraju. – Dziwią nas – odpowiadają urzędnicy.
– Dziwią nas takie wyniki. W badaniach dotyczących jakości obsługi w Urzędzie z 2008 roku otrzymaliśmy ok. 75 proc. ocen pozytywnych. Na dodatek tamten sondaż został przeprowadzony na trzykrotnie większej grupie respondentów niż obecne badanie. A na podstawie analizy rejestru skarg, nie możemy stwierdzić, by w odniesieniu do urzędu były kierowane negatywne uwagi ze strony przedsiębiorców – stwierdza Rafał Przech z biura prasowego Urzędu Wojewódzkiego.
Zadzwoniliśmy do kilku firm, które starały się w urzędzie o zezwolenie na zatrudnienie cudzoziemców. – Obsługa była raczej sprawna nie mam większych zastrzeżeń – stwierdza Jerzy Janus, szef Janus-Trans z Opola.
– Poszło dość gładko, ale jak to u nas procedura swoje trwała. Niech będzie, dam im 3,5 w szkolnej skali – ocenia Henryk Prażmo, właściciel przedsiębiorstwa kamieniarskiego.
– Nie miałem na swojej drodze przyjemności spotkać takiego traktowania petenta - rzeczowo, zaskakująco szybko, przejrzyście, jednoznacznie i miło – tak swój kontakt z delegaturą urzędu w Białej Podlaskiej ocenia z kolei Robert Jastrzębski, współwłaściciel firmy transportowej Intertransport z Radzynia Podlaskiego.