Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce, na którym działa 160 firm ma już nowe logo. W przyszłym roku będzie też nowa strona internetowa spółki. W nieco dalszych planach jest zaś budowa magazynów. Wszystko po to, by przyciągnąć na giełdę nowych klientów.
- Rynki w Europie Zachodniej stały się platformą logistyczną dla produktów rolno-spożywczych, na której nie tylko się handluje, ale też przygotowuje produkty pod konkretne potrzeby dystrybutorów – zauważa Andrzej Ryl, prezes LRH w Elizówce.
Podlubelską giełdę, na której możnakupić owoce i warzywa, ale też m.in. ryby, mrożonki i kwiaty odwiedza dziennie ok. tysiąca klientów. Handel odbywa się zarówno w 11 halach, jak też pod wiatami, gdzie handlują rolnicy.
Prezes LRH w Elizówce przyznaje, że konkurencja na rynku rośnie. Spółka nie składa jednak broni i chce połączyć siły z najemcami. – Konkurencja niesie pewne wyzwania, które zmuszają nas do współpracy – dodaje prezes Ryl.
Już zmieniła się strategia spółki, w której 88 procent udziałów należy do Skarbu Państwa, pozostałe są w rękach ponad 500 akcjonariuszy – zarówno osób fizycznych, jak też prawnych. I tak np. ogólnodostępny dotąd festyn „Owocobranie” od tego roku skierowany jest wyłącznie do najemców.
– Ci operatorzy poczuli się dowartościowani. Tego wcześniej nie było – przyznaje Krzysztof Urbaś, wójt gminy Niemce, na terenie której działa LRH w Elizówce i która współpracuje ze spółką.
Do najemców adresowane są też konkursy z nagrodami, m.in. „Hurtownia przyjazna klientowi”, szkolenia i warsztaty oraz wspólne reklamy medialne. – Te działania dają nam reklamę, o giełdzie w Elizówce mówi się, że ma szeroką ofertę – przyznaje Ewa Postrzech, reprezentująca jedną z firm działających na rynku w Elizówce, która znalazła się wśród kilku nagrodzonych w konkursie. I dodaje: Po każdej akcji rośnie liczba klientów.
Wczoraj prezes LRH w Elizówce razem ze swoimi współpracownikami zaprezentował nowy logotyp spółki. – Rewitalizacja logo ma dwojakie znaczenie. Z jednej strony jest jabłko, z drugiej kwiat – opisuje Anna Kurleto z działu marketingu LRH.
W przyszłym roku zmieni się też strona internetowa spółki. – Będzie nowa grafika i dużo nowych opcji, które ułatwią poruszanie się klientom – dodaje Kurleto. – Znajdzie się na niej także katalog firm.
Spółka ma też w planach na 2018 rok budowę magazynów. – Będziemy wzorować się na tych, którzy w tym zakresie mają już doświadczenie – zapowiada prezes Ryl.
LRH ma do wykorzystania ok. 30 tysięcy mkw. pod zabudowę.