Ratusz dołoży pieniędzy, których zabrakło do zakupu nowych klimatyzowanych autobusów. Ich dostawcy zażądali większej kwoty niż ta, którą na ten cel zarezerwował Zarząd Transportu Miejskiego.
Dwie (solaris i mercedes) z trzech ofert na krótsze wozy przekraczają kwotę, którą ZTM ma na ten zakup. Poniżej niej jest tylko autosan sancity 12 LF.Gorzej z przegubowcami. Tu żadna z dwóch ofert nie mieściła się w limicie. ZTM miał dwa wyjścia: unieważnić część zakupu lub poprosić Ratusz o większą sumę.
– Wystąpiliśmy do prezydenta z wnioskiem o zwiększenie środków na zrealizowanie zamówienia – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. – Czekamy na informację zwrotną w tej sprawie.
My odpowiedź już znamy. – Prezydent zgadza się na zwiększenie kwoty na ten zakup – potwierdziła nam wczoraj Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik Ratusza.
– W części dotyczącej krótkich autobusów cena najkorzystniejszej oferty mieściła się w limicie. Ale w przypadku długich, go przekraczała – wyjaśnia Bernadeta Krzysztofik, dyrektor Wydziału Funduszy Europejskich w Urzędzie Miasta. – Dzięki temu, że prezydent zwiększył kwotę na zakup, uda się rozstrzygnąć obie części przetargu. Wiadomo, że ZTM prosił o dodatkowe 3,76 mln zł. Tyle brakowało do zakupu przegubowców. Miasto nie musi od razu wykładać całej tej sumy. – W 2011 będzie to 2,94 mln zł, a w następnych latach 819 tys. zł – zdradza Krzysztofik.
Zarząd przed zakończeniem wszystkich procedur nie informuje, którą ofertę wybierze. Wiadomo, że Solaris chce sprzedać Lublinowi model urbino, zaś EvoBus dostawca mercedesów chce wejść z citaro. To model, który w odróżnieniu od używanych przez MPK modeli conecto produkowany jest nie w Turcji, ale w Niemczech, ma znacznie wyższy standard i kierowany jest na bogatsze rynki.
Wszystkie nowe wozy będą mieć pełną klimatyzację, będą wyposażone w automaty sprzedające bilety, nadające się do kasowania również w innych pojazdach oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Harmonogram dostaw zakłada, że w tym roku dostaniemy po 20 krótszych i dłuższych autobusów.