Od 1 lipca nie musisz już mieć umowy z firmą wywożącą odpady. Odbiór śmieci przejęło miasto. To ono jest zleceniodawcą dla wymienionych powyżej firm. Usługę finansuje z pieniędzy, które pobierze od Ciebie w formie opłaty śmieciowej.
Niebawem powinieneś dostać pocztą indywidualnie przyznany numer konta, na który powinieneś wpłacić pieniądze. Opłatę należy uiścić do 15 sierpnia w wysokości trzech stawek miesięcznych. Ale to się niedługo zmieni. Od października za wywóz śmieci będziemy płacić co miesiąc.
Ile za to zapłacisz
Jeżeli segregujesz śmieci:
30 zł miesięcznie za gospodarstwo jednoosobowe
39 zł miesięcznie za gospodarstwo dwuosobowe
50 zł miesięcznie za gospodarstwo trzyosobowe i większe
Jeżeli nie segregujesz śmieci
38 zł miesięcznie za gospodarstwo jednoosobowe
50 zł miesięcznie za gospodarstwo dwuosobowe
69 zł miesięcznie za gospodarstwo trzyosobowe i większe
Jak często przyjadą
Frakcja sucha: raz na 14 dni (pojemniki lub worki do 120 l)
Odpady zmieszane: raz na 14 dni (pojemnik do 240 l)
Odpady zielone: raz na 14 dni (pojemniki lub worki do 120 l)
Odpady budowlane
i rozbiórkowe: 2 razy w roku do wyczerpania limitu*, wymagane indywidualne zgłoszenie
Meble i inne odpady wielkogabarytowe**: wystawki raz na 2 miesiące, wymagane indywidualne zgłoszenie
Rozkład jazdy śmieciarki
Firma wywozowa powinna dostarczyć Ci dokładny harmonogram z datami odbioru poszczególnych odpadów z Twojej nieruchomości. Możesz korzystać też z wyszukiwarek zamieszczonych na stronach odbiorców śmieci. Wystarczy podać swój adres. Jeśli obsługuje Cię firma Kom-Eko, dni odbioru znajdziesz na stronie kom-eko.lublin.pl/terminy-wywozu/. Gdy po Twoje śmieci przyjeżdża MPO Sita, swojej nieruchomości szukaj na stronie harmonogram.mposita.lublin.pl.
* limit na wywóz gruzu wynosi 1 m sześc. rocznie na jedno gospodarstwo. Ci, którzy wytworzą go więcej muszą sami zlecić wywóz nadwyżki uprawnionej do tego firmie i zapłacić za usługę z własnej kieszeni. Uwaga! Powyższe zasady dotyczą tylko właścicieli nieruchomości! Jeżeli prace remontowe lub budowlane na naszej posesji wykonuje wynajęta przez nas firma, wtedy to na niej spoczywa obowiązek zlecenia i opłacenia wywozu gruzu i nie może korzystać z limitu właściciela posesji.
** dotyczy to tylko takich odpadów, jak np. szafa, tapczan, albo dywan.