Ponad 18 tys. zł kary nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę Lublindis prowadzącą hipermarket Leclerc przy ul. Zana za niewłaściwe oznaczenie jednego z produktów.
Niezgodne z prawdą było też przeliczenie ceny za litr syropu, co w ocenie urzędników mogło skłonić klientów do wyborów, których by nie dokonali, gdyby cena była podana prawidłowo.
Błędne oznaczenia widniały na półkach od połowy czerwca 2012 r. do końca marca 2013 r. W tym czasie market sprzedał 2603 butelki syropu.
Spółka przyznała się do błędu, wyjaśniając, że doszło do niego przy wprowadzaniu do systemu informatycznego danych produktu, kiedy ktoś zamiast "545 g” wpisał "545 ml”, a błąd był później powielany. Zaraz po stwierdzeniu błędu market poprawił cenę, a na półce umieścił też tabliczkę z wyjaśnieniami i przeprosinami.
Hipermarket nie odwoływał się od decyzji UOKiK (zapadła w połowie października, opublikowana została dopiero teraz) i zapłacił karę.